Om livet var en IRC-kanal

Vi lever ett ganska kort liv. Eller, flera hundra gånger längre än trollsländan men inte alls lika långt som de stora coola sköldpaddorna. Något som är vitalt för vårt mänskliga liv är kommunikation. Det är inte alltid så lätt att veta vad man skall säga och hur man skall bete sig. Tänk om livet vore en IRC-kanal. Vad mycket enklare allt hade blivit!
Tänk dig att du pratar med någon som informerar om något väldigt allvarligt. Vad säger man? Vad gör man? Exempel:
Någon säger: "Jag blev sjukt våldtagen igår."
Vad svarar man på något sådant?
Fel svar: "Oj, jag beklagar verkligen..."
Rätt svar ":("
Varför krångla till det? Vår existens hade varit så mycket enklare, smidigare och mer behändig om det hade varit en IRC-kanal, och man hade alla OP-kommandon. Tänk att att du träffar bajskorven som inte går att spola ner. Vad gör man(A)? Det är ju helt omöjligt att rymma. Vad gör man när folk inte håller käften på spårvagnen, bussen eller tunnelbanan(B)? Vad gör man när alla runt omkring en är idioter(C)? Vad gör man när man inte kommer ihåg vem den där Ada var som man låg med en blöt, blöt kväll för flera veckor sedan(D)? Vad gör man när man vill dela sitt liv med någon(E)?
A. /kick bajskorv #livet - Kicka!
B. /mute tjoetroev - Mute:a!
C. /mode #livet +b idiot!@*** - Banna!
D. /whowas ada - Whowas:a!
E. /invite naagon #livet - Invite:a!
Om livet vore en IRC-kanal hade det inte funnits krig, alla hade varit glada och sktit regnbågar och spytt enhörningar och hello kitty-dockor. Think about it. Det hade varit grymt.
Vi lever ett ganska kort liv. Eller, flera hundra gånger längre än trollsländan men inte alls lika långt som de stora coola sköldpaddorna. Något som är vitalt för vårt mänskliga liv är kommunikation. Det är inte alltid så lätt att veta vad man skall säga och hur man skall bete sig. Tänk om livet vore en IRC-kanal. Vad mycket enklare allt hade blivit!
.
Tänk dig att du pratar med någon som informerar om något väldigt allvarligt. Vad säger man? Vad gör man? Exempel:
Någon säger: "Jag blev sjukt våldtagen igår."
Vad svarar man på något sådant?
Fel svar: "Oj, jag beklagar verkligen..."
Rätt svar:":("
.
Varför krångla till det? Vår existens hade varit så mycket enklare, smidigare och mer behändig om det hade varit en IRC-kanal, och man hade alla OP-kommandon. Tänk att att du träffar bajskorven som inte går att spola ner. Vad gör man(A)? Det är ju helt omöjligt att rymma. Vad gör man när folk inte håller käften på spårvagnen, bussen eller tunnelbanan(B)? Vad gör man när alla runt omkring en är idioter(C)? Vad gör man när man inte kommer ihåg vem den där Ada var som man låg med en blöt, blöt kväll för flera veckor sedan(D)? Vad gör man när man vill dela sitt liv med någon(E)?
.
A. /kick bajskorv #livet - Kicka!
B. /mute tjoetroev - Mute:a!
C. /mode #livet +b idiot!@*** - Banna!
D. /whowas ada - Whowas:a!
E. /invite naagon #livet - Invite:a!
.
Om livet vore en IRC-kanal hade det inte funnits krig, alla hade varit glada och skitit regnbågar och spytt enhörningar och hello kitty-dockor. Think about it. Det hade varit grymt.

Kommentarer
Postat av: Opo

Signera mera. /whois:ar man inte förresten? Och måste man verkligen skriva ut #kanalen efter sina kommandon? Det behövde man inte med Chatta Live iaf. Saknar min tid som op på #arenan. Då fick man respekt. Kickbannade utkastartrollet en gång. Mep kickbannade mig. Varför hänger ingen på irc längre? Eller msn? Tomt är det.

2010-09-12 @ 01:46:54
Postat av: max/ninja

du kan ju inte whois:a någon som är offline! då whowas:ar man ju såklart. jag körde bara mirc. får väl gå in och redigera inlägget med en signatur också. jag använder både mirc och msn ju.

2010-09-12 @ 02:06:15
Postat av: Opo

Åhå, det fick jag aldrig lära mig.



Ja, det är du väl iofs, men jag pratar om de vanliga människorna. Om jag tittar på onlinelistan på msn nu är allt jag hittar:

- Tre arenare.

- Fyra wow-nördar.

- En pokerspelande jurist.

- Två botar som vill ha sex om man unblockar dem.

- En djurplågare.



Någonting har hänt med världen.

2010-09-12 @ 11:34:21
Postat av: dekadent

folk har börjat träffas irl istället?

2010-09-12 @ 13:59:40
Postat av: Charliestoteles

Fin tanke Max men en sådan ordning skulle i det långa loppet leda till ett anarkist-samhälle, inte alls det utopiska idealsamhälle där exkrementet uttrycker sig som regnbågar som du beskriver. En orsak till varför detta kmr sig tar alldeles för lång tid att förklara. Jag är säker på att ni kmr på det själva.



Världen har blivit bättre. Nu kan man ju ta med sig datorn ut och posta bilder när man dricker öl med sina kompisar. Så kan alla kompisar kommentera fotot och "like:a". Det är "Regnbågsskit-bra" om ngt

2010-09-12 @ 14:42:23
Postat av: max/ninja

MEN vem fan vill träffas i verkligheten ändå? Allt är bättre på nätet. Det enda man behöver göra IRL är äta, knulla och bajsa. Resten av existensen kan man göra online.

2010-09-12 @ 21:31:01
Postat av: dekadent

säg att man äter 2½ timme om dagen, och bajsar 45 min. då har man bara 5 timmar och 45 min över, och ngn gång måste man ju sova :P

2010-09-12 @ 23:11:31
Postat av: max/ninja

/nick dekadent[sover]. done.

2010-09-13 @ 02:00:50
Postat av: danwar

Jag förstår inte vad du menar, jag chattar IRL. Vad är det som är jobbigt med det?



Okej, jag gillar tangentbord. Men det är ju lite osmidigt.

2010-09-13 @ 15:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0