din låtsaskompis tycker ju fan inte ens om dig..

där sitter ni med era påhittade polare och bara myser åt all uppskattning de slänger på er. 
ni har inte ett bekymmer i hela världen va?
hatet ni möter på era arbetsplatser och i trappuppgången och snabbmatskön är bara att skaka av sig. 
ni har ju en eller flera låtsasvänner som gillar er. 

de dömer er inte för era fula byxor eller era osymmetriska öron.
de pratar inte skit bakom ryggen på er och kallar er för kuddbitare så fort ni inte hör.
De tycker ju om er.
eller?

eller har ni bara tabbat er igen?
ni kanske aldrig tänkte på att en påhittad person bara kan ha påhittade känslor. 
när era fantasivänner säger att de gillar er är det alltså bara på låtsas. de gillar er fan inte alls.
har ni låtsats att de tycker om er riktigt mycket är chansen rätt stor att de hatar er. 

hur känns det nu?
nu är ni för i helvete hatade av folk som inte finns. folk som inte finns som ni dessutom har hittat på. folk som inte finns som ni har hittat på för att slippa ta itu med hatet från folk som faktiskt finns.
och nu är ni hatade av två världar istället för en. dubbelt hat bara för att ni inte tog er tiden att tänka igenom era fantasier innan ni gjorde verklighet av dem. låtsasverklighet.

hade jag varit ni hade jag åkt hem och omvärderat era beslut att skaffa låtsasvänner helt och hållet. 
ska man låtsas kan man ju t.ex. låtsas att folk som faktiskt finns tycker om en.
det är lite enklare att hålla koll på. 
man kan också låtsas att ens låtsasvänner bara låtsas när de låtsas att de tycker om en.
det är lite mer invecklat.

i vilket fall så är allt fortfarande bara på låtsas, så ni är fucked either way.




jag vet att de flesta av er inte hängde med på slutat där.. 
det jag ville ha sagt va iaf att det förmodligen inte är många som tycker om er.

sov gott :) 

//dekadent 

Kommentarer
Postat av: Opo

Jag hängde med. Även på slutet. Men jag tycker du hårdrar det hela lite när du helt förkastar låtsaskompisar. Jag kan bara ta mig själv som exempel eftersom jag aldrig träffar riktiga personer; om jag tar en verklig känsla någon har för mig (mamma gillar mig) och låtsas kopiera den, kan jag därefter låtsas applicera den på en låtsasperson och därmed skapa en låtsasindivid som inte behöver låtsas gilla mig. En paradox, med andra ord.

2011-12-10 @ 02:11:00
Postat av: dekadent

din mamma ljuger. paradox löst.

2011-12-10 @ 10:50:55
Postat av: Anonym

NEJ

2011-12-10 @ 14:03:09
Postat av: danwar

True dat, Opos morsa ljuger fan inte. Om hon inte påstår att han har ett värdigt liv då, isf ljuger hon som bara den.



Jag har inte så många låtsaskompisar, vad jag vet iaf. Men killen i 'Fight Club' lurade ju sig själv, så det kanske jag också gör? Iofs är jag iaf såpass klarsynt att jag skulle börja tvivla på mig själv om jag var polare med Brad Pitt hux flux, men vad vet jag...

2011-12-12 @ 17:32:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0