Valdagen 19/9

Idag är det val. Idag avgörs det. Trots att Alliansen redan suttit fyra år (tiden går fort när man har kul) känns det som att det kommer att bli stor ändring. De slipper kämpa mot konjunkturen och kan verkligen fokusera på förbättringar snarare än skadebegränsning. Med det menar jag ju absolut inte att det inte har blivit bättre de senaste fyra åren, som snabbt exempel vill jag bara dra försäljningen av Vin&Sprit. Bra affär liksom.

Något som är värt att notera är att de flesta sparvar tänker blått. Undantag kan vara vår lilla "kollektiv-skara" uppe i Umeå. Murse har jag ingen aning om, han är väl nöjd så länge sköterskorna (även de manliga) får jobb. Skulle även kunna vara någon som röstar för att blidka sin flickvän. Det dessa inte har fattat är ju att man kan säga "Ja älskling, jag ska gå och rösta på FI nu." Sen går man och röstar på de smått kvinnoförnedrande KD istället :)

Personligen gillar jag valdagen. Det känns liksom att saker händer, hjul sätts i rullning. Tyvärr ska jag inte avnjuta valdagen som den borde avnjutas: inifrån en val. Det skulle varit awesome. Det är ju liksom bara typ två dagar vart fjärde år som valen har öppet nu för tiden, man borde passa på. Var länge sen jag var där sist.

En annan sak som är värd att anmärka på är att det är söndag och Systemet är därför stängt. Jag förstår inte hur politikerna tänker. Klart man måste värma upp inför valet med ett besök till Systemet. Hur ska man annars få kraft att rösta liksom? Hur räknar vänstern annars med att få en enda fylleröst (och därmed de enda röster som de får)? Det skulle faktiskt vara jäkligt kul om hela Sveriges befolkning (över 18) söp ner sig riktigt redigt idag, imorgon vaknade alla bara "Ahhh! Wtf hände igår?". Och så har vänstern fått 87%. Det skulle vara ett fylleslag att prata om länge. Tio år senare: "Kommer du ihåg den gången vi söp ner oss och röstade rött?"

Nej, får väl ta på mig kalsonger och gå och rösta nu. Sen ska jag gå och slå ett par killar, sen ska jag sjunga glada sånger.
Puss och kram!
//danwar

Kommentarer
Postat av: dekadent

WTF har systemet stängt? jag har ju ingen skumpa.. får valvaka med red bull och absolut citron...

2010-09-19 @ 14:48:03
Postat av: Madman

Madman röstar blått, för det rimmar på gott, shot, vinstlott, hottentott och mått.

2010-09-19 @ 16:57:47
Postat av: danwar

rött rimmar bara på blött, fött, dött, kött, mött, och jag skulle också vilja få det till vört, även om det inte riktigt stämmer



ond bråd död är vad det är

2010-09-19 @ 17:15:35
Postat av: N dog

Min far förklarade för mig och min mor att studier har gjorts som visade att 50% av alla kristdemokrater var dömda pedofiler....

Källhänvisningen var att han läste det i tidningen?



Att jag kan knyta mina egna skor och själv gå på toaletten är ett under med de förutsättningar mina föräldrar har gett mig

2010-09-19 @ 20:26:33
Postat av: Morf

Findemokraterna är det enda rätta, lättpolitik till folket!



http://www.youtube.com/watch?v=wfwGa6kqmcI

2010-09-19 @ 20:32:52
Postat av: max/ninja

i kollektivskaran är det nog bara jag som röstar rödgrönt, faktiskt. och mycket skit kan man slänga på sd, men dom verkar ju ha fett mycket ballare valvaka än alla andra.

2010-09-20 @ 01:37:12
Postat av: max/ninja

dessutom röstar väl emoerik på pp.

2010-09-20 @ 01:37:57
Postat av: Engels

Yeeaah, PP är en frisk fläkt. Vad ska säkerhetskontroller för inrikesflyg vara bra för när terrorister ändå bara vill bomba USA och Danmark? Det är ju ändå förbjudet att flyga över svenska gränsen med såna plan, liksom.



Sen är patent och skit bara bra för kapitalisttöntarna som arbetat gratis i några år för att uppfinna något. Varför ska de ha rätt till några pengar när man lika gärna kan stjäl.. dela uppfinningen?



2010-09-20 @ 11:50:57
Postat av: max/ninja

PIRATPARTIET STÖTTAR DET STORA ÄVENTYRET! MOD I BARM!

2010-09-22 @ 12:44:46
Postat av: Stins

2010-09-22 @ 23:37:10
Postat av: Stins

Vad är det för påhopp max att jag skulle rösta på PP!?

Jag röstade blått och vägvalet(":D")

2010-09-22 @ 23:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0