Jag är en frisör

Man kan inte utbilda sig till frisör på tekniska högskolor. Jag vet faktiskt inte om man kan utbilda sig till det alls. Eller ja, det kan man ju, på frisörskola och så. Men poängen är iaf att jag är född till frisör.

Jag kan klippa alla! Det blir dessutom hur bra som helst. Jag klipper lite på känn, klipper lite till och vips är konst skapad. Vissa säger att jag inte kan klippa för att jag inte vet hur man ska göra för att klippa upp håret eller göra så att det blir jämnt och sådär, men sånt är fett överskattat. Man ska klippa med känsla, det är allt som betyder något.

Dekadent vill att jag ska klippa honom. Det har jag gjort förut, och han har bara rakat skallen efteråt en av gångerna. Och det var inte ens mitt fel.
Vi har iaf haft lite svårt att tajma den här klippningen. Både han och jag har ju lite grejer att göra och sådär. Så idag ringer han mig.
"Du! Jag vet hur vi ska göra nu!"
"Huh?"
"Efter jag har spelat squash (jag vet, fag) så kan jag åka hem till dig. Jag tar med dig trimmern och så löser vi det här!"
"Men nej, jag orkar inte idag. Dessutom vill jag inte ha hår på golvet och sådär, vi tar det hos dig en annan dag."
"Nu råkar det ju faktiskt vara så att jag har bil, trimmer och nyckel till din lägenhet. Du har inte så mycket att säga till om liksom."
"Fan."
"Så du ska bara tacksam för att jag inte åker hem till dig när du inte är där och klipper mig och sprider ut mitt hår över hela golvet, just då kanske du råkar ha något som inte tål hår på golvet också!"
"Okej då, tack, antar jag. Ses sen då. Puss."

Så jag ska klippa dekadent sen. Han ska fan smaka på hur jag klipper med vrede i kroppen. Ibland är han så jävla korkad, han förstår till exempel inte att det kan bli hans nackdel att han tvingar mig att klippa honom när jag inte vill och jag dessutom inte bryr mig det minsta om hur det blir eller hur han ser ut.
Antar att dekadent rakar skallen imorgon igen.

//danwar

Kommentarer
Postat av: dekadent

tss...

2010-09-15 @ 20:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0