bussproblematik

tanken var att detta inlägg skulle beröra frågan om varför muslimska kvinnor på bussen ofta luktar så.. karakteristiskt?
men alla vet att man inte får klaga på religiösa minoriteter, och speciellt inte anklaga dem för att lukta bajja, så några sådana påståenden tänker jag inte komma med.
dessutom skulle ngn säkerligen hävda att religiös övertygelse inte har ngt med lukt att göra, och att jag inte förstår skillnaden på muslimer och araber, och jag är bara måttligt sugen på att bli idiotförklarad.
-
(det är dock värt att nämnas att lukt i allra högsta grad har med religiös övertygelse att göra. om man är övertygad att en speciell tro kan få en att komma till paradiset tycker jag inte att det skall vara så svårt att föreställa sig att samma tro kan få dig att lukta soja och förtryck. men vad vet jag, gud kanske är allsmäktig på samtliga områden förutom det nasala.)
-
jag hänvisar istället till två fina trådar på flashback som jag hittade nyss när jag sökte lite på ämnet. här uttrycker folk som inte är lika rädda som jag för rättsliga påföljder sina tankar kring det hela.
-
https://www.flashback.org/t486595
https://www.flashback.org/t175416
-
speciellt gillar jag killen som säger att alla mörkhyade inte alls luktar likadant, man får skilja på kurrynegrer och vanliga, eller killen som hävdar att alla muslimer står upp när de ska göra nr2 :P
-
haha flashbacks yttrandefrihet är kul
-
trevlig helg
// dekadent


Kommentarer
Postat av: Charlie

Haha Gud är allsmäktig på alla områden utom det nasala. Funny stuff man. Flashback visar återigen att är yttrandefrihetens och rashetsens Mecka

2010-09-10 @ 17:05:36
Postat av: max/ninja

"soja och förtryck". epic.

2010-09-11 @ 10:25:28
Postat av: Opo

Du har alltså inga problem med att kalla svältande barn för handelsvaror kvinnor för "den", men du känner att gränsen allt är passerad om du börjar prata om muslimers lukt?



Hur som helst: Efter tre år på frölundagymnasiet kan jag ett och annant om det där, och jag kan inte nog betona att de varken luktar bajja, soja eller förtryck. Tjejerna luktar i regel yoghurt och kanel. Ganska trevligt faktiskt.

Vad som är riktigt förvirrande är att killarna tenderar lukta ljuvlig rosenbuske och sockriga smultron.



"Ååh, vad kan det vara för vän mö som närmar sig mig när jag sitter här alldeles ensam", kom man ibland på sig själv att tänka.

Sen tittade man upp och då tänkte man:

"Men VAFAN, Agar!"



Rosor och smultron har liksom blivit det nya asfalt och krut för mig.

2010-09-11 @ 12:48:41
Postat av: dekadent

vad kan jag säga. muslimerna har varit väldigt tydliga med att de står över all sorts satir och liknande, ngt kvinnor och barn inte varit lika övertygande med.



hur folk luktar på frölundagymnasiet har jag inte en aning om, jag luktar bara på bussfolk. och vad fick du att de skulle lukta "bajja" ifrån? jag klargjorde ju att jag definitivt INTE tänkte komma med några sådana påståenden :P

2010-09-11 @ 12:57:33
Postat av: Opo

Satir? Slutsatser av det slaget är väl närmast grundade på empiriska studier? Trippelsparvbloggen måste stå upp för vetenskapen.

2010-09-11 @ 13:44:43
Postat av: dekadent

då våra erfarenheter helt klart skiljer sig åt (du tycker att bajja luktar gott) så kan jag ju endast hävda att mina statements är empiriskt grundade enbart utifrån mig.

detta skulle inte utgöra ngt problem, om det inte vore för det faktum att alla vet att jag nästan aldrig talar sanning.

blir liksom svårt att hävda vetenskaplig autenticitet baserat på förmodat påhittade erfarenheter. omduvetvajamenar

2010-09-11 @ 14:04:51
Postat av: Opo

Men va? Den där opotyckerbajjaluktargott-konklusionen var ju helt orimlig.



Att våra undersökningar lett till olika resultat kan mycket väl vara ett bevis i sig. Det kan exempelvis vara så att bussmuslimer helt enkelt skiljer sig från gymnasiemuslimer. Det kan handla om hormonnivåer, kulturskillnader eller genetik.



Så länge du redogör för hur din undersökningsgrupp såg ut, är det varken satiriskt eller vilseledande att presentera resultat grundade på rent objektiva iakttagelser.

2010-09-11 @ 15:14:21
Postat av: dekadent

... så länge det inte är påhittat...

2010-09-11 @ 15:49:17
Postat av: Opo

Vi har aldrig hittat på något. Våra läsare vet det.

2010-09-11 @ 15:57:01
Postat av: dekadent

våra 12 läsare :P

2010-09-11 @ 16:09:41
Postat av: Opo

34.

2010-09-11 @ 16:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0