Uppstädning

Igår var vi fett städade. Speciellt Kapten, han vet hur man får med sig sparvar i fest alltså.

Kvällen spenderades på följande vis: kort förkrök hemma hos mig, middag på Dinner22 och sen resten av kvällen på Sticky. Typ.

Det var mycket trevligt sällskap, många trevliga samtalsämnen och ganska många otrevliga ord. Det började med att någon sa att ingen är plattare än jag (jag är smal). Någon annan sa då att Ninja är fan plattare. Detta dementerade jag bestämt och förklarade att Ninja snarare är konkav. Här följer några av de former Ninja kan inta:



När vi åt fann alla bra saker på menyn, favoriter som lamm och blackangus. Murse är ju lite annorlunda funtad och käkade räkmacka, Mr Pink valde att snabbt bevisa att han har snippa genom att beställa tonfisk. Charlie var väldigt hungrig och åt upp allt han kunde komma över, t.ex. saker som bestod mest av typ cellulosa.
Vi kom till Sticky tidigt, tog bord och snackade. Det var najs. Vi drack öl, shottade, fixade drinkar. Roliga grejer under kvällen var ett konstant vikande av pappersflygplan (mitt var bäst), dansgolvet och det bästa: Kapten sitter och snackar med en liten tjej när han plötsligt bestämmer sig för att gå. Han sitter längst in i en hörnsoffa och beslutade att det var smidigast att ställa sig upp i soffan och gå bakvägen. Ca två sek efter att han har ställt sig upp ramlar han rakt över tjejen. Det ser ut som att han har däckat, han rör sig inte alls, gör ingen ansats att försöka lätta på tjejens börda. Hon sitter chanslös fast under och gnyr. Efter femton sekunder reser han sig upp får att försöka ta sig därifrån igen, går in med huvudet i en högtalare och vinglar iväg. Det är en Kapten det.

Några av oss gick senare till Avenyn, skulle träffa en tjej på Rockbaren. De stängde när jag kom dit och jag tror att jag spenderade ungefär en och en halv timma utomhus istället. Det var kallt. Sen gick jag hem, på vägen hittade jag en tjej som låg och grät på gatan, helt själv. Hon ville inte ha hjälp upp. När jag kom hem låg Kapten på min soffa och hade det gött. Vi gick och la oss och började följande dag med pizza och The Big Bang Theory. Bra dag följt av bra dag, helt okej.

Jag vill avsluta med att säga att dekadent var tråkigast igår. Stor besvikelse, den grabben är på väg åt fel håll. Men men, än har han chans att bevisa att han är sparv och göra något roligt. Ser fram emot det!

//danwar

Kommentarer
Postat av: murse

Okej att jag åt en räkmacka men jag fick ju lugnt mest mat:-)

2010-10-10 @ 21:45:44
Postat av: Kapten

Party party!

2010-10-11 @ 07:54:56
Postat av: max/ninja

DU KAN VARA KONKAV!!!

2010-10-12 @ 23:48:59
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0