upprättelse

i föregående inlägg framgår det att danwar tycker att jag är tråkig och på väg åt fel håll. danwar häver dessutom ur sig att jag måste göra ngt "roligt" för att bevisa mig värdig som sparv. jag? ovärdig sparv??!!

min naturliga reaktion var (precis som alla andras) att skratta högt åt det hela, och avfärda det som ett patetiskt försök till självhävdelse gentemot dem som är förmer (vilket ju ändå är danwars huvudsakliga sysselsättning). Men min oöverträffade förmåga till självinsikt fick mig att inse att det kanske ligger ngt i det han skrev. Kanske har jag tappat det. kanske är jag inte rolig längre. kanske är danwar i position att göra sådana observationer och uttalanden*.


Så jag gjorde slag i saken och gav mig ut för att röja alla tvivel.


Mina damer och herrar, jag ger er:


MENSFITTAN

 



 

* så kallad ironi. danwar är inte i position att göra ngt som helst utom möjligtvis att bli trampad på. han är badrumsmögel, det vet alla.


//dekadent


Kommentarer
Postat av: N dog

Big up, trots att en fejd mellan sparvar är en skymmelse

2010-10-11 @ 21:39:11
Postat av: Madman

Hehehe, den var lite rolig. Danwar är iofs också rolig.

2010-10-11 @ 21:46:17
Postat av: danwar

Jag tycker att filmen var rolig, helt klart.



Något som däremot inte är roligt, utan mer sorgligt, är den grad till vilken du verkar ha tagit till dig av kritiken i föregående inlägg. Stora delar av ditt inlägg verkar dessutom vara viss projicering ("självhävdelse mot dem som är förmer" t.ex.), vilket kan tyckas tråkigt. Allt jag ville ha sagt med den lilla oskyldiga paragrafen i mitt inlägg var ju att jag är van vid att ha dig på en viss nivå av dekadens (en väldigt hög nivå, kan tilläggas), när du hux flux beter dig som folk blir man ju minst sagt chockad. Obehagligt. Jag som brukade se upp till dig*.



Ser dock att du redan är på bättringsvägen.



* Pun intended

2010-10-11 @ 22:51:31
Postat av: dekadent

det är det här jag menar. jag lägger ner tid och kraft på att göra ngt som inte bara slår utan roar samtidigt, och du svarar med en mjölkning i "kan du vara"-stilen. jag lever enligt tron att man måste prestera för att få kritisera, och tyvärr lever du inte upp till dina klagomål.

2010-10-11 @ 23:56:54
Postat av: danwar

Jag hade ju aldrig klagat på hur tråkig du var om jag var lika tråkig.

2010-10-12 @ 00:42:49
Postat av: dekadent

så du tycker helt seriöst att du står över mig?

tråkigt att du känner så, och tråkigare att du saknar social kompetens nog att hålle det för dig själv.

2010-10-12 @ 09:56:58
Postat av: danwar

Jag påstår helt seriöst att jag var roligare än vad du var i lördags. Vet inte riktigt varför du drar in att någon skulle stå över någon annan.

2010-10-12 @ 10:57:25
Postat av: dekadent

och jag säger bara att det är oklokt att gå ut med såna idiotiska påståenden. bättre att hålla dem för dig själv. det är roligt att du alltid är fittig mot folk, uppskattar bara inte att du börjat rikta det inom gruppen. är inte mer än en vecka sen du tyckte att vi skulle "ge upp" boork och sluta prata med honom för att han blivit tråkig. gör ngt roligt själv istället.

2010-10-12 @ 11:27:45
Postat av: danwar

Men herregud. Jag får alltså inte säga att jag tycker att du var tråkig EN kväll, till skillnad mot i vanliga fall? Varför tar du åt dig så mycket av det? Fattar inte varför det skulle vara "fittigt" överhuvudtaget, jag vill bara uppmuntra det "vanliga".

Jag tror att jag formulerade det här med Boork mer som att "det känns lika bra att sluta försöka, han är ju aldrig med ändå". Jag uppmuntrar absolut inte till att sluta prata med honom, men jag har mer eller mindre gett upp på att få med honom på någonting iaf.

2010-10-12 @ 12:34:06
Postat av: dekadent

klart att du får skriva det, men jag ser ìnte vad ngn vinner på att du oprovocerat slänger ur dig nedvärderanden utan minsta nöjesvärde på bloggen? speciellt när du inte har ngn grund att stå på.

2010-10-12 @ 14:49:17
Postat av: max/ninja

jag tror ni har missuppfattat mina tidigare önskningar angående bloggkrig. det är menat att andra skall komma och starta krig med oss och vi skall krossa dem. inte hålla på inom sparvnästet.

2010-10-14 @ 17:47:54
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Men Ninja, det var ju knappast något som var frivilligt. Om jag skulle starta krig med en annan sparv skulle det, utan tvivel, vara mot dig.



:D

2010-10-14 @ 20:15:43
Postat av: dekadent

samma här. utan tvekan. du lever farligt ninja.

2010-10-15 @ 12:16:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0