Tröttheten tar kommandot

Jag kunde inte sova igår, så jag beslöt mig för att sitta uppe och kolla serier och läsa istället. Idag började jag skolan 8.30, vi hade ett seminarium med experter och erfarna killar från arbetslivet som pratade om Intellectual Property (IP) och främst patent. Jag var trött när jag cyklade dit.

Det började bra. Efter cykelfärden och den friska luft som detta innebar kände jag mig ganska fräsch. Jag köpte en kopp kaffe och en ost- och skinkfralla, gjorde ju knappast saken sämre. Jag var där en halvtimme tidigare och satte mig en bit ifrån föreläsningssalen och väntade in starten. Jag njöt av att se mina klasskamrater - som är bra mycket seriösare än vad jag är - vimsa runt och leta efter salen. Sopor.

Första föreläsningen började. Intressant, en kille från Ericssons avdelning som behandlar IP förklarade hur han arbetade i vardagen. Intressant, intressant. "Fan alltså, han pratar ganska dåligt engelska", tänkte jag. "Hmm... Är lite väl långsamt kanske...". "Va? Vad missade jag? Somnade jag? Fan.". Jag sansade mig, rörde lite på mig i sätet, drack lite kaffe ur koppen, fokuserade blicken. "Okej, fokus. FOKUS.". Funkar igen. Okej. "Vad fan? Varför ser jag suddigt?". Jag skakar på huvudet. Bleh.
Han blir färdig. Jag har iaf inte gjort bort mig mer än att jag nickat till lite. Nästa föreläsning har snabbare tempo. Killen är mer bekväm med det engelska språket, han är faktiskt amerikan. Skämtar lite och kör på. Inga problem.
I rasten försöker jag sansa mig. Tänker igenom vilka knep jag har i skjortärmen och går ut för lite luft. Rör lite mer på mig, får igång blodomloppet. Går in på toaletten, sköljer ansiktet, tittar mig i spegeln och inser likheterna mellan fylla och trötthet:
  • Koncentrationssvårigheter
  • Nedsatt motorik
Går in igen. Nästa föreläsning är outhärdlig. Nyper mig lite i benet, hjälper för stunden. Märker att jag nickar till, tar ett rejält nyptag i låret och håller kvar. Somnar trots smärtan. Börjar röra mig i sätet, mina klasskamrater sneglar, tycker väl att jag ser nervös ut. Helvetet tar slut. Rast igen.
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Går desperat runt och letar efter något som innehåller socker, men tydligen har det närliggande caféet bytt inriktning och säljer nu bara lunch. Då kom jag på det! Snygga tjejer! Finns ju inget som får en att vakna upp bättre än att prata lite med någon samtidigt som man fokuserar till 98% på deras stora bröst. Tyvärr upptäcker jag nu att tröttheten på detta plan har motsatt effekt mot alkohol; alla tjejer ser fula ut. Jag vill inte ens titta på deras bröst, tycker bara att de påminner om mjuka kuddar. Åh, kuddar. Säng. Sömn. Nickar till igen.
Klarar mig igenom den sista delen av föreläsningen utan att somna. Cyklar hem. Däckar. Tenta 8.30 imorgon.

Det suger att vara trött. Man känner sig full, men inte alls på ett lika behagligt sätt. Ingen värme, en olustig känsla i magen. Kom också på att det inte alls är bra att, efter kaffe och sura drycker med kolsyra, käka jalapeños. Det mår inte magen alls bra av. Något som magen däremot mår bra av, och resten kroppen också för den delen, är skön musik.



//danwar

Kommentarer
Postat av: Opo

Fint inlägg. Men varför inte bara sova? Försökte göra det idag, men handelssätena är för obekväma. Sen satt charlie bredvid och var tjock och lång.



Förresten låter du sjukt ensam. Jag kan följa med dig på en föreläsning någon gång.

2010-10-02 @ 00:44:45
Postat av: Charliestoteles

Inte mitt fel att du inte kunde sova. Din oförmåga att sova berodde nog på att du satt och tänkte perveterande tankar om malin större delen av lektionen.

2010-10-02 @ 02:31:19
Postat av: Opo

Men va? Vad äcklig du är. Lös din buk istället för att skylla på mig.

2010-10-02 @ 12:36:25
Postat av: Charliestoteles

Det är ju dina tankar som är äckliga inte mina. Mmm jag borde ta mig samman och deffa lite. Räknade precis de synliga magrutorna. Just nu är de bara åtta.

2010-10-02 @ 13:20:10
Postat av: Malenurse

livet som student är hårt, sjukt jobbigt att bara lyssna, men du borde ju helt klart kastat in handduken och bara gått hem.

2010-10-02 @ 16:02:49
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0