Var det bättre förr? (viva la france?!?)

I mitt jobb som murse händer det ganska ofta att jag träffar människor som är ja säg sådär 5 gånger äldre än mig typ ibland ifall gubben eller gumman är med på noterna upplyser jag dem om att de är ungefär 80 år äldre än mig. Ibland skrattar de ibland inte. När man träffar sjuka människor så handlar det om att connecta med dem så de faktiskt vill berätta varför de är på sjukhus (det händer att de glömmer). Ibland börjar man prata om livet ibland inte. När man ibland gör det hör man gamlingarna ibland säga den patenterade frasen “det var bättre förr”. Eftersom att jag inte levde i det förr som gamlingarna tänker på så kan jag ju inte direkt argumentera emot dem men om jag tänkter efter lite (0,2sek) så väckts ju en och annan fundering.

Ofta att det var bättre för liksom.
Förr räckte det att du fick feber sedan var det kört.
Du ville resa jorden runt men någon hävdade bestämt att jorden var platt.
Du ville klä dig och vara som en fransman, ja du hör ju själv hur dumt det låter.

Jag menar nu har vi ju fan
Global uppvärmning,
Paradise Hotel
och Facebook (eller ja inte Danwar)

Så på det stora hela kanske det inte är så stor skillnad.
ääähh fuck this nu måste jag plugga

/Murse

Kommentarer
Postat av: Charlie

Måste säga att jag håller med dig om fransmännen. Hur coolt är det egentligen att vara ogillad och lukta mögelost? Pensionärerna hade det förmodligen bättre förr. Gråstarr, parkinson och förlorad kontroll av urinblåsan är tough shit.

2010-11-06 @ 02:43:56
Postat av: danwar

Murse, ibland har du koll på läget. Ibland.

2010-11-07 @ 17:12:53
Postat av: Murse

ibland?

ALLTID!

2010-11-07 @ 19:40:19
Postat av: max

vaddå plugga ? har inte du varit klar i typ ett år?

2010-11-07 @ 21:45:32
URL: http://maxfrancois.blogg.se/
Postat av: Murse

läser en kurs

2010-11-08 @ 11:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0