dekadent gör världen till en bättre plats.. igen!

som alla vet så har jag alltid jobbat hårt för jämställdhet och lika värde. mången man har sett mig som en galjonsfigur för rättvisa och moraliska värderingar. som en ledstjärna har jag ensam stått mitt i mörkret och kämpat för de svaga och förtryckta. var dag har jag bekämpat orättvisorna där jag mött dem, och var dag har jag triumferat. idag är en vardag.

jämställdhetsrörelsen har kommit lång väg, men det finns fortfarande förbättringspotential. jag är stolt, men inte nöjd. vi har visserligen lyckats kvotera in kvinnor, funktionshindrade och gamlingar såväl i riksdagen som på chefspositioner i diverse företag, men det finns fortfarande områden där orättvisa råder.

ett av dessa områden är den kriminella sektorn. 99 av 100 ledande brottslingar är män mellan 25 och 50. det är tydligt att det måste ske en förändring. om man t.ex. säger "tjuv" tänker alla genast på en medelålders man med rånarluva och randig tröja, och det är sådana stereotyper vi måste göra oss av med. det är sorgligt att man i dagens moderna samhälle fortfarande ser ner på kvinnor i brottsbranschen. vill en havande kvinna gå ut och råna någon så är det klart att hon ska kunna göra det.

tyvärr tror jag inte att en förändring kommer ske otvingat. en genuin attitydförändring hade givetvis varit det bästa, men i nuläget har jag svårt att se det hända. mitt förslag är istället att vi tar i med hårdhandskarna direkt. kvoterar in kvinnor i diverse fängelser och motorcyklistgäng. det är visserligen fel att generalisera, men jag tror att kvinnor besitter en hel del egenskaper som direkt lämpar sig för brottslig verksamhet. de är t.ex. duktiga på att ljuga och saknar all uppfattning om heder.

det skulle inte förvåna mig om kvinnorna snabbt blev ledande inom brottsbranschen om de bara gavs möjligheten. och så fort det börjar framträda fler brottsliga kvinnliga förebilder skulle fler kvinnor följa i deras spår, och snart skulle kvinnor utgöra en majoritet i den undre världen.

på tio års sikt skulle kriminalitet kunna vara ett traditionellt kvinnoyrke, vilket visserligen skulle medföra en del problem. historien visar att yrken tappar all status och lönsamhet när de blir kvinnodominerade (se lärare t.ex.), och det skulle inte dröja länge innan intresset för det hela avtog. plötsligt skulle det råda skurk-brist i landet och kriminalvårdsanstalter och liknande skulle kursa härsan tvärsan. snart skulle kriminalitet som vi känner det helt upphöra att existera.

jag vet inte hur det är med er, men jag är beredd att ta den smällen.
för jämställdheten.

// dekadent - bortom könsbarriärerna


Kommentarer
Postat av: Charlie

Visionärt. Jag tror Gudrun ser sin efterträdare i dig...

2010-11-24 @ 14:33:21
Postat av: N dog

Rättvist och träffande, precis som man förväntar sig av dekajedens

Fem spänn på att du inte var i skolan idag:P

2010-11-24 @ 17:45:18
Postat av: dekadent

Jag va i skolan igår..

2010-11-24 @ 19:04:20
Postat av: N dog

i bullerbyn?

2010-11-24 @ 21:51:01
Postat av: dekadent

bullerbyn va i måndags. kör ganska hårt på att gå till skolan åtminståne varannan dag. förutom på helger.

2010-11-24 @ 21:57:50
Postat av: Kapten

Bravo!

2010-11-25 @ 00:29:01
Postat av: Opo

Inte dumt alls faktiskt.. Sen måste vi bara finna ett sätt att få upp antalet förlorande vårdnadstvister och självmord bland kvinnor.

2010-11-25 @ 10:20:09
Postat av: danwar

Jag tycker att det låter som en utmärkt plan, är trött på att aldrig behöva oroa mig för att bli våldtagen av blodtörstiga kvinnor när jag runt om fötterna trampar hemåt under mörka höstkvällar.



Opo, jag tror att delen med vårdnadstvisterna kommer automatiskt om mödrarna är kriminella. Självmord går att stagea.

2010-11-25 @ 12:25:29
Postat av: Opo

danwar: Du underskattar den struktuella diskriminering som genomsyrar hela samhället; domstolsr är inte förskonade.

Faktum är och förblir att domarkåren utgörs av närmare 70 % män och att lagen lämnar utrymme för skönsmässiga bedömningar.

Att man vid vårdnadstvister ska ta hänsyn till barnets bästa är ett sådant exempel:

Att män tidigare varit lite "kriminella" har varit en utomordentligt bra ursäkt att lämpa över ansvaret på kvinnorna, men du ska tro att gubbväldet kommer hitta nya vägar att tviga på kvinnan ungjävlarna.

Enda lösningen jag kan se är rättvis kvotering - varannat barn tilldöms mannen.



Vad gäller självmord kan stageade sådana aldrig jämföras med den äkta varan. Det skulle närmast ge en illusion av rättvisa.

2010-11-25 @ 14:04:36
Postat av: max

men hallå. fullbordade självmord är ju överrepresenterade av män. försök och "rop på hjälp" däremot har väl flickorna vunnit.

2010-11-25 @ 19:19:28
URL: http://maxfrancois.blogg.se/
Postat av: max

min poäng är alltså. vad vill vi öka? stageade och ofullständiga (dominerat av kvinnor), eller på riktigt (dominerat av män). och vårdnadstvisterna. de flesta kvinnor förlorar väl vårdnamnstvister? dom får ju släpa runt på ungen.

2010-11-25 @ 19:25:14
URL: http://maxfrancois.blogg.se/
Postat av: Opo

Vad jiddrar du om nu? Det är ju just det som är orättvist! Att män ska få begå självmord härsan tvärsan är inte ok.

Och vad gäller vårnadstvister var det ju precis det jag sa. Orättvist att kvinnor ska tvingas dras med telingarna.

2010-11-25 @ 21:28:13
Postat av: max

alltså, vårdnadstvister är ju inga riktiga orättvisor, båda parter blir ju sjukt nöjda när kvinnan får ta ungen. sen ringer man bara på 18årsdagen när parveln får följa med på krogen. "hej min son, nu jävlar jagar vi lite kjoltyg, MOD I BARM!"

2010-11-26 @ 00:06:48
URL: http://maxfrancois.blogg.se/
Postat av: dekadent

om det är en tjej då? ringer man på 16årsdagen och hojtar "nu ska du få snaska kotte"? det är svårt att säga stopp med munnen full av snopp

2010-11-26 @ 08:36:55
Postat av: max

eftersom det inte varit så coolt med incest på ett tag kan man nog skippa det. men jag har sett på tv, typ o.c. och så att det tydligen är moraliskt försvarbart att ligga runt med sina ungars polare.

2010-11-26 @ 11:47:58
URL: http://maxfrancois.blogg.se/
Postat av: dekadent

ocoolt? ocoolt??!! jag skulle vilja säga att incest bara är diskriminerat. vi ändrar på det. kvoterar in lite incestmongon i alla coola gäng. osså trycker vi grymma barnböcker för att förändra attityden till incest bland de yngre. typ:

"mulle meck bygger bil.. och har sex med sin son"

2010-11-26 @ 12:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0