Slå Nollan Ut

Eftersom bloggen har legat i träda ett tag nu, då ingen av de eminenta sparvarna har skrivit sen broder Dekadent skrev om sina strapatser i vårt sydligaste landskap, tänkte jag ta tillfället i akt att berätta en kort episod från den o så fantastiska, magiska affären vi kallar ICA Kvantum Hovås.

För en tid sedan hade vår affär ett sammarbetsavtal med en sushi-restaurang. Låt oss kalla den "Noble-House". I vart fall kunde kunderna beställa in sushi som de sedan kunde hämta ut i charkdisken. En dag var det en sushibeställning som inte blev hämtad. Konstigt, tänkte vi. Vad gör vi med den då? Vi beslutade oss för att ringa och fråga sushistället.
Jag slår nummret till "Noble House".
- "Hallå". Svarade en kvinna i andra änden.
- "Hej, jag ringer från ICA Kvantum Hovås och det är en kund som inte hämtat sin sushi", sa jag.
- "Vad sa du?" frågade kvinnan i telefonen.
Jag upprepade och tillade: - "Ja det är en kund som inte hämtat sin sushi. Vill ni ha tillbaka den eller vad gör vi med den?"
- "Är det en kund som inte hämtat sin sushi?" frågade kvinnan.
- "Jaa vad ska vi göra med den?", sa jag.
- "Ringer du polisen och frågar vad du ska göra med sushi", sa kvinnan.
- "Va? Vart har jag kommit", sa jag?
- "Uppsala-polisen", sa kvinnan.
- "Oj då, jag ber så mkt om ursäkt", sa jag och la på.

Problemet var att jag hade glömt att slå nollan, vilket man ska göra först innan man slår nummret när man ringer ett extern-samtal. Tilläggas ska även göras att kunden till slut hämtade sin sushi och att en kollega hade gjort samma misstag som mig 30 min tidigare.                                                                                                                        
                                                                                                                  //Charlie


Kommentarer
Postat av: Opo

Hahahaha, varför har jag inte fått höra den tidigare?

2010-05-26 @ 22:30:37
Postat av: Stins

Haha, det kan bli er nya grej på jobbet att busringa till polisen i uppsala och fråga om sushi när ni har tråkigt

2010-05-28 @ 12:05:41
Postat av: Madman

- 911, Emergency, what's your situation?

- THEY DIDN'T PICK UP THEIR SUSHIIII!



Och sen kommer stålmannen, för han är hungrig.

2010-05-28 @ 22:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0