Brand i lägenheten.

Just det. Igår brann det i vårt lägenhetshus. Jag tyckte det var märkligt. Jag har alltid fantiserat om att om det någon gång skulle brinna i mitt hus skulle dörrarna yxas ner och vi stackars sovande, någorlunda rökskadade personer som var instängda i infernot skulle släpas ut av en assexig brandkvinna (se fig.1) som börjar utföra mun-mot-mun-metoden på en gräsplätt, på ett säkert avstånd från eldsvådan samtidigt som en gasflaska exploderar i bakgrunden.
(fig. 1)


Istället för detta får man reda på att det har brunnit när Shredder ringer och säger "Du, det brann tydligen förut". Nyfiken som man måste man givetvis undersöka saken. När jag kommer ner till platsen står det inte ens en brandbil utanför, utan en vanlig Volvo 740 med lite dekaler på och med någon slags improviserad brandman med halvdiskutabel ansiktsbehåring i framsätet (se fig. 2).
(fig. 2)


Gubben skrockar lite och förklarar att det var lite damm i en torktumlare som brunnit upp. Inga brandbilar. Inga supersexiga brandkvinnor. Inget brinnande inferno med exploderande gasflaskor. Allt som hände var att vi missade vår tvättid.

I Spotify just nu:
Underoath - Alone in December


Ninja out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0