Ett rosa päron

Världen stor, fantastisk, makalös och full av mysterier. Mysterium stora som "varför vi har hår i armhålan?", "varför har araber så mkt hår?" och "är Lady Gaga en man eller kvinna?", har länge gäckat forskarna. Mindre mysterier som "är Dekadent den enda kvarvarande av de sju dvärgarna?", "hur kommer det sig att Danwars lever fortfarande inte är utbytt?" och "varför finns inte glass som smakar umami?", gäckar de som inte har så mkt för sig.

På en föreläsning igår påminnde läraren mig om en figur kallad Barbapapa (Barabapappa för er som vill). Figuren Barbapapa är ett stort mysterium. Barbapapa kan inta vilken form han vill! Hur coolt är inte det! Dock verkar Barbapapa inte vara en man av god smak. Den formen han föredrar 99% av tiden är päronformad! Päronformad!? Måste ju finnas bättre former att anta, om man inte har en uppenbar fetisch för päron. Därför har jag lite kreativa förslag på några former Barbapapa kan anta när han vill jävlas med alla yahooer där ute.

1. Barbapapa intar formen av en parkeringsautomat och lurar till sig folks pengar, för att sedan återgå till sin vanliga form och skratta åt dem som lagt i pengar för att de har slösat sina mynt på ett rosa päron.
2. Inta formen av en toalettdörr för att sedan när någon går in för att kissa knuffa denne i ryggen så att den kissande får allt urin över sig.
3. Inta formen av ett brunnslock bara för att millisekunden innan någon kliver på brunnslocket flytta sig.
4. Inta formen av världens största ollon och gå runt och olla allt och alla.

Nu ropar mor att det är mat men listan kan och bör göras längre, kom gärna med förslag. //Lakimies


Kommentarer
Postat av: Malenurse

anta formen av ett äpple?

2010-03-25 @ 19:44:59
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Calle

Jag tänkte mest på former Barbapapa kan inta när han vill jävlas med folk. Vem skulle bli arg för att han gjorde sig till ett äpple? Kanske Apple då för varumärkesintrång.

2010-03-25 @ 20:04:38
Postat av: Opooa

Aaah, Calle drog ett "jens är kort"-skämt!!! :D :D

2010-03-25 @ 20:38:11
Postat av: danwar

Gillar inlägget.



Mina förslag är:

En snäll kille, sen när han har gift sig med en söt tjej kan han bli ett rövhål och slå henne. Tough lough.

Ett flygplan, sen kan han flyga in i höga torn i städer. Har hört att folk blir arga av det.

En lång version av dekadent, och följa efter honom och sno hans brudar hela tiden.

Vettigt motstånd på Supersmash. Killar, jag blir seriöst uttråkad av era futtiga försök.



Sen undrar jag också vad som fick dig att tänka på Barbapappa. Såg föreläsaren ut som honom (ett päron) eller sa han något om Barbapappa?

2010-03-26 @ 00:32:04
Postat av: Anonym

Aaah, Danwar drog ett "jens är kort"-skämt!!! :D :D

2010-03-26 @ 11:43:11
Postat av: N

Oh He DIDNT

2010-03-27 @ 22:36:30
Postat av: Vad som kan tänkas rimligt

Jag satt och skrattade högt när jag läste texten ovanför. Apropå att byta form skulle han kunna bli kondon? Eller varför inte en hörapparat?

2010-03-29 @ 21:37:22
Postat av: Något som passar?

Jag sitter och skrattar högt åt det som övanför står skrivet. Apropå olika former att inta så tänkte jag mig kondon? Eller varför inte hörapparat?

2010-03-29 @ 21:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0