Män VS. Kvinnor... och sånt

Den eviga kampen.

 

Det jag tänkte på mest är hur folk utvecklas. När jag gick på gymnasiet var jag, precis som nu, awesome. Den enda skillnaden var väl kanske att jag var lite mindre manlig och istället sötare, men i övrigt ganska mycket som nu. Och tjejerna, hur var de då? De var inte alls som de är nu. Då var tjejer söta, trevliga, lätta att umgås med och det var inte särskilt mycket tjafs. Idag är tjejer ofta fortfarande söta, men resten av skiten har ju slagit slint helt.

För de som inte vet det är jag ju sedan Val Thorens-resan -08 utsedd till Trippelsparvgängets egen pedofil-kille. Och detta då bara för att jag råkade ha en lite yngre flickvän, och jag råkar gilla yngre tjejer. Men det är ju knappast för att man ska kunna säga till sina kompisar att man träffar yngre tjejer som jag gör det, snarare försöker jag undvika det just för denna sakens skull. En vettig anledning skulle ju helt klart kunna vara att typ 95% av alla kvinnor peakar vid en ålder av ca 16-17 år, rent fysiskt då. Män går igenom en rad olika faser som alla har sin egna charm åldras kvinnor högst ograciöst, och man ser tydligt att de passerat krönet redan innan 25. Hur som helst är detta ofta bara en bonus. Den enda anledningen är denna:


Yngre tjejer är lättare.


"Åh, haha", tänker ni. "Han vill bara ha ett lätt ligg, klart som fan han går på yngre tjejer då!". Men nej. Nej nej nej. Med "lättare" menar jag i detta fallet bara lättare att umgås med. Yngre tjejer håller inte på med så mycket skit, de säger vad de tycker och de är allmänt vettigare.

Detta är ju en stor tragedi. Äldre tjejer (och då menar jag typ min egen ålder) brukar vara betydligt intressantare, har lite annan syn på världen, roligare erfarenheter osv. Men detta är ju inget man har en nytta av alls om det är omöjligt att få kontakt med dem eller om de är intressanta några gånger man träffar dem och sedan börjar de hålla på med massa annan skit, konspirationsteorier osv.

Bara grejen att träffa en jämnårig tjej är ju en mardröm. När jag var yngre träffade jag nästan uteslutande tjejerna först i skolan. Trots att jag går i skolan idag är detta en omöjlighet. "Man kan ju inte göra något med någon i klassen, tänk vad konstigt det blir om det inte funkar", tänker kvinnorna. Jaha, okej, då skiter vi i det. Det enda andra stället där man kan träffa flickor är på krogen. Och visst, det funkar faktiskt. Där träffar jag ganska ofta både trevliga och inte allför jobbiga tjejer. Det enda problemet att de är så den kvällen. För det första är det ju omöjligt att bygga vidare på något som man har startat på krogen, och om man trots detta vill träffa dem igen så brukar de drabbas av de vanliga åkommorna. "Varför ringde du inte mig på tre dagar? Tycker du inte om mig? Är jag bara ett engångsligg för dig?" Öhhhh, fuck off. Jag kanske inte ringde för att jag hade bättre saker för mig, varför ringde du inte själv? Denna typen av resonemang är dock omöjligt för kvinnor att förstå, så efter att ha försökt flera gånger brukar jag nu för tiden inte göra mig besväret.

Och på tal om att göra sig besväret! Varför ska alltid killar göra sig besväret? Okej, tjejer får ligga lättare än killar. Men vaddå, om det handlar om mer än sex, då är det väl lika mycket tjejens sak att anstränga sig? Ända gången tjejer har ansträngt sig är om det är en sån där läskig jävla stalker, som inte lägger av hur mycket man än vill och man får hitta på någon jävla historia om att man är gay och har pojkvän. Inte ens då fattar kvinnor.

 

Summan av kardemumman är iaf att tjejer är alldeles för jobbiga för att man ens ska orka tänka på saken, åtminstone om man vill ha någon tid alls över till annat. Och förståndet i behåll.

Som en liten statusuppdatering kan jag berätta att det för tillfället finns fyra singlar kvar i TS. Det är jag, dekadent, lakamies och Opooa. Tidigare har jag alltid hackat på de som skaffade sig flickvän tidigt. "Vad ska man med sådana till?", brukade jag säga. "Om man vill ha en kvinna hemma så är det ju bara att fixa en för dagen, då slipper man tackla alla problem och kan bara ta de bra sakerna". Men med tiden blir man vis, heter det ju, och idag förstår jag. Om man hade skaffat en flickvän på gymnasietiden kunde man sluppit all den där skiten idag.

Nu får jag istället gå från tjej till tjej, tidsfördriv till tidsfördriv, ända tills jag närmar mig de femtio och skaffar en troféhustru. Så kan man ju också ha det.

 

//danwar


Kommentarer
Postat av: max/ninja

what. är inte jag singel? jääävlar vad mycket jag kommer ha att förklara för människan(?) i fråga...

2010-03-12 @ 21:37:33
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Madman

oh you be fucked ninja

2010-03-13 @ 00:14:05
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Äh, ofta jag orkar hålla koll på sparvar i Umeå. Jag talar endast för sparvar i min närhet.

2010-03-13 @ 00:34:36
Postat av: max/ninja

jag är väl nära i hjärta och själ?

jag kräver att få bli tillagd!

2010-03-13 @ 08:57:03
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

EDIT:

och ninja

2010-03-13 @ 13:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0