Lördagsafton på stan

Jag var ute i Kullavik, alla sparvars kära barndomshem, i lördags. Där träffade jag mina föräldrar, käkade vettig mat, samlade upp pulkor och snowracers efter pulkalördagen och annat vettigt som måste göras. Därefter kändes det som om mitt liv bara saknade sin finaste krydda; sparvar.

 

Jag tog mig tillbaka in till stan, på vägen läste jag en schysst bok om fenomen i universum (Stjärnor och äpplen som faller, riktigt bra grejer). Jag slöt upp med Mr Pink och T-Rex hemma hos T-Rex. De var sådär lagom taggade, med andra ord jävligt trötta och schletna. Inte det man vill se när man vill ha en afton med lite fart. Hur som helst lyckades jag tagga upp dem lite, vi tog en sväng förbi Pink och plockade upp hennes pojkvän, sen tog vi taxin till Kino.

 

På Kino var det trevligt. Vi pratade på som vanligt, massa roliga grejer. Bland annat lyckades jag övertala Karin om att alla saker som någonsin går fel bara beror på tjejer, efter flitigt argumenterande höll hon inte bara med utan bad också om ursäkt. T-Rex var under hela kvällen frånvarande, satt mest och stirrade, fällde någon enstaka kommentar som föll utanför sammanhanget. Karin snackade med Pink, och de kom fram till att han var så trött att han bara skulle göra kvällen segare. En stund senare var Pink och T-Rex på väg hem igen, jag och Karin stannade med några av hennes kompisar.

 

Kvällen förflöt sedan mycket angenämt och mysigt. Ett par roliga saker hände, bl.a. en engelsktalande kille som ville ta kort med oss bara för att visa att han hade kompisar i Sverige (vilket han tydligen inte hade). Vi blev sedan i princip utslängda när de tyckte att vi stannat för länge och vi drog snabbt bort till båten. Där var det mera dans, men knappast mindre trevligt. Till slut var det dock dags att dra (båten stängde också). Vagnarna hade slutat gå, fanns ingen taxi tillgänglig, och jag njöt knappast av den dryga halvtimman det tog för mig att promenera hem. Men bara det faktum att promenad numer är ett möjligt transportmedel från utekvällar och hem värmde, och jag var ändå inte missnöjd.

 

Summa: Bra kväll! Trots att det inte var sällskap av sparvar särskilt länge, och de sparvar som faktiskt ärade mig med sin närvaro var relativt tama, var det en gemytlig afton.

Betyg: Kvällen får en stark sjua. Inte dåligt, men kan ju bli bättre.

 

//danwar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0