Ja nej jo kanske jo men alltså helt klart FAN JAG VET INTE!


Vi har alla någon gång stått och väntat på bussen, suttit på bussen, gått till bussen, eller inte alls haft något att göra med en buss när vi möter detta. Vad är då detta? Detta är något som får oss att börja fundera. Vi tänker: hmm jo men faktiskt det måste ju vara en... eller nej vänta är det inte en... men om jag tittar närmare så ser det verkligen ut som en... eller vänta det är ju klart att det är en...

Man slutar titta en stund för att förvirringen är total och tänker att om jag skickar ett sms eller gör något annat för några sekunder så kanske jag kan fokusera bättre sedan för att lösa detta mysterium. Man tittar upp igen super taggad på att lösa mysteriet när det åter slår en VA FAN! Vad är detta för något. Det ser ut som att det måste vara en sådan dära men det kan ändå vara en sådan dära. Helt som en groda utan ben (hopplöst) tänker jag, det går helt enkelt inte att lista ut vad det är för något (be om ursäkt för nivån på det skämtet). Envis som jag är så tittar jag närmare letar efter små signaler efter vad det kan vara för något men inga små antydningar till något letar sig fram och jag står där än idag och undrar vad detta är för något. Hela situationen hade varit ganska lugn dvs jag möter på detta en gång och ser det stör mig på att jag inte kan se vad det är för något och går vidare med mitt liv. Nä men så ska det ju naturligtvis inte vara utan detta är ett återkommande inslag i min bussvardag, Fuck!

MEN! vad är nu då “detta” som jag har pratat om en stund nu. Jo detta är människor utan kön, du vet en sån där som du bara hmm jo men det där måste vara en kille, eller vänta nu är det inte en tjej utan några bröst typ, eller nej vänta det är en kille kolla på den hakan. Hur mycket du än funderar så kan du inte komma fram till vilket kön varelsen har. Det är helt jävla omöjligt. Man tycker att det borde finnas något som skulle avslöja dem, men nej såklart inte. Frågan jag vill ha svar på är nu alltså. Tycker dessa för mig “könslösa” människor att “yea jag ser lätt manlig ut i mitt lång hår och kvinnliga kläder” eller tänker han/hon “wooo nu ska jag gå på ut på stan och jävlas med alla och få dem att tro att jag är en tjej fast jag är en kille” och i så fall vad är detta att eftersträva. Dessa personer är ju alltså inte i mina ögon personer som försöker klä sig som typ Babsan utan mera vardaglig personer som i alla fall inte jag kan placera in under kvinna eller man. Nästa steg blir nog helt enkelt att gå fram till personen i frågan och frågan “Ursäkta mig jag har funderat ett tag är du kvinna eller man för jag kan verkligen inte avgöra detta genom att titta på dig”. Tur är väl att man förhoppningsvis inte själv är någonstans i närheten att se ut som detta.

11 veckor från The Real Malenurse
Mitt i plugget

/Malenurse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0