Sjätte juni (i efterskott)

Sjätte juni var i söndags. Jag hade själv taggat ordentligt genom hård meditation och var således redo för en hård natts festande.

Hemma hos Murse började det bra. Öl levererades snabbt, och när man bad om det kom även starkare grejer. Jag fick dock förklarat för mig att det inte skulle bli något festande på natten. Folk skulle tydligen jobba dagen efter, och jag verkade faktiskt vara den enda som tyckte att det skulle vara kul att gå vidare. Jag fick alltså nöja mig med brännboll (som var förvånansvärt roligt onykter, lite tråkigare pga dekadents konstanta fusk), men det var rätt bra ändå.

Senare på kvällen när festligheterna var över cyklade jag hem till Nillon. Vi tog varsin pilsner, grabbade ett fiskespö och traskade ner till havet. Även högre makter verkade förstå att sjätte juni var en speciell dag, och himlen var så fin man kan tänka sig. Vi hade fina bromantiska stunder under den scharlakansröda rymden, jag hoppas bara på mycket mer sånt i sommar.

Jag skulle sen ta bussen in till stan för att gå och lägga mig i min lägenhet. Skulle ta vanliga Blå från Snipen 23.22, inga problem. På Blå brukar det stå något i stil med "Blå Göteborg Centralstationen" eller "Blå Jonsered via Centralstationen". Det var bara jag på bussen i söndags, på skylten stog det "blå typ lol". Jag tyckte att det var helfestligt.

Nu måste jag återgå till min lediga tid.

//danwar

Kommentarer
Postat av: dekadent

det är ju inte fusk om man vinner?

2010-06-08 @ 18:49:15
Postat av: Opo

... Jo.

2010-06-08 @ 20:07:13
Postat av: Stins

Det är inte fusk om man förlorar

2010-06-08 @ 21:35:04
Postat av: max/ninja

det är inte fusk om man inte blir upptäckt.

2010-06-08 @ 23:19:52
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Dr N

Fisket var najs, mer romantiskt får man leta efter

2010-06-08 @ 23:55:36
Postat av: danwar

Det är fusk sålänge dekadent gör det.

2010-06-09 @ 00:01:23
Postat av: Madman

Blå typ lol, det var kul. Dekadent är en fuskare, för han fuskar så uppenbart.

2010-06-09 @ 12:16:59
Postat av: dekadent

det är inte fusk om det är uppenbart

2010-06-10 @ 18:26:54
Postat av: Anonym

Maradona approves

2010-06-11 @ 11:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0