Variation

Har märkt att Malenurse skriver väldigt mycket på sistone, faktiskt mer än alla vi andra tillsammans. Trevligt trevligt, men tänkte ändå ge vår trogna skara läsare lite variation.

 

Jag vill börja med att prata om det som är den gråa delen av de flesta sparvars vardag: utbildning. Trots att alla vi sparvar redan är awesome så krävs det lite kapital om man vill vara awesome Stinson-style och ha tillräckligt med suits o.s.v.. Eller ja, de flesta har nog kapital i sikte, medan t.ex. Malenurse söker "spänning" som sköterska och iaf 2/3 av Umeå-gänget nog har siktet inställt på typ... att punda. Det som är aktuellt i min utbildning just nu är iaf de mycket spännande kurserna Industriell verksamhetsutveckling samt Flervariabelanalys. Flervariabelanalys är, enligt många som läser mitt program, den värsta kursen. Detta kan dock bero på att de är korkade, eller iaf mindre begåvade vad gäller matematik. Jag tror att det flyter ganska smidigt om man lyssnar lite. Industriell verksamhetsutveckling verkar å andra sidan vara riktigt användbar! Kort kan man säga att den går ut på att lära sig om hur man på olika sätt kan förbättra produktionen inom industri. Idag på introduktionen kollade vi som exempel på klippet med tomteverkstaden från julaftonsprogrammet. På torsdag ska vi illustrera olika typer av produktion genom att bygga lego. Verkar som en bra kurs.

Jag vill också ge mig och T-Rex en eloge i förväg för att vi läser dubbelt denna läsperioden, vi ska nämligen läsa en kurs på 15 hp på Handels också. Jag ger oss elogen i förväg då jag har mina tvivel på att vi kommer att förtjäna en eloge när kursen väl är avslutad, men den dagen den sorgen.

 

Idag träffade jag och T-Rex Edvin för att äta lunch. Vi pratade, åt och hade väldans trevligt. Sen kom några och frågade om vi var färdiga så de kunde ta vårt bord. "Visst", sa vi och gick någon annanstans. Ett par timmar senare kom vi på att vi hade glömt att betala för vår mat. Whoops.

Vi är dock ärliga pojkar, så vi har faktiskt betalat för den i efterhand. Det var trots allt gott.

 

Jag vill också härmed bjuda in till den officiella inflyttningsfest jag ska husera. Denna kommer att infalla fredag den femte februari och vara riktigt najs. Om folk kommer då. Annars blir det bara jag och en flaska vin. Alltså AWESOME. Om ni vill komma och inte vet vart jag ska bo så vill jag att ni skriver en kommentar med kontaktinfo, namn, kön, snygghetsgrad (1-5, 1 för urk och 5 för SNYGG). Om infon är tillfredsställande kan ni för en kväll få tillgång till detta eminenta sparvnäste. Lycka till!

 

//danwar


Kommentarer
Postat av: Opooa

Tecknad film och lego? Ert praktiska arbete lever inte riktigt upp till kursernas flashiga namn. Flummare.

2010-01-19 @ 11:54:24
Postat av: danwar

Metoderna som vi ska lära oss är ju faktiskt de som används, och kommer användas i framtiden, inom industri världen över. Med detta sagt till kursens försvar kan jag väl hålla med om att sättet de lärs ut på kanske inte är det mest avancerade. Men det låter kul!

2010-01-19 @ 13:00:32
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Opooa

Ja, missförstå mig inte nu. Jag hade gärna bytt vårt "läs terminens arton böcker åtminstone tre gånger och skriv sedan bra på tentfan" mot lego.

2010-01-19 @ 13:08:28
Postat av: max/ninja

jag pundar inte, jag är straightedge.

2010-01-19 @ 14:46:34
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Madman

Jag pundar inte heller. Jag är diffuse edge.

2010-01-20 @ 00:47:32
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: dekadent

min utbildning är dunderrolig, men inte så lukrativ. idag lärde jag mig skjuta med pistol och rullarunt. win!

2010-01-20 @ 09:49:39
Postat av: danwar

Ninja, jag vet att du pundar så hårt man kan utan tyngre droger än alkohol trots ditt "straightedgande". Madman, du är nog MINST lika bra som Ninja.



Och slutligen dekadens. Du gulliga lilla dekadens. Varför i hela fridens namn skulle jag räkna ditt runtrännande i skogen som utbildning? Utbildning betyder att man lär sig något som man faktiskt kommer ha användning av.

2010-01-20 @ 21:46:05
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0