SNÖ


Då jag är en kille som växt upp i Göteborg så saknas en del rutin vad gäller snö. Vinter i Göteborg består nämligen allt som oftast av regn och då gärna snett underifrån. Eller ja vi hade ju faktiskt mycket snö en gång, 17 november 1995, det var en bra dag jag slapp gå till skolan och tappade en nyckel i snön. Det är synd att vi inte har snö oftare i Göteborg, men men sådant är livet.
I vilket fall så finns det många bra saker med snö

-Man kan slira med bilen.
-Man kan åka skidor
-Man kan ha krig
-Man kan äta den, dock inte gul snö http://www.youtube.com/watch?v=p2NnGbRuIw0&feature=PlayList&p=F2B4D9B010E63F20&playnext=1&playnext_from=PL&index=11)
-Man kan bygga saker

Detta året har det faktiskt varit ganska bra med snö, tro det eller ej. Och av någon jävla anledning är jag i Skövde och här är det ännu mera snö! Vad jag har märkt nu när snön har legat i några veckor är att det finns olika sorters snö

-Vit snö (den mest naturliga sorten, kommer från himlen i denna färg)
-Grå snö (denna snö är en mix av grus och snö)
-Gul snö (hundurin/ människourin eller eventuellt en blandning)
-Orange snö (människor spyr ibland då blir snön orange)

Jag gillar snö.

/Malenurse

Kommentarer
Postat av: Anonym

du glömde rosa snö...

2010-01-20 @ 15:03:42
Postat av: dekadent

klart att man ska äta gul snö, det kan ju vara öl.

man kan dock lukta på den först. luktar den urin är det bara att smaka på den (det kan ju vara pripps). smakar den urin så kan man faktiskt svälja skiten ändå (kan fortfarande vara pripps). sen är det bara att vänta ett tag och hoppas att man snart känner den berusande effekt som öl faktiskt har på många. känner man inte den effekten va det förmodligen kiss man åt. förhoppningsvis en hunds.

2010-01-22 @ 19:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0