Sista jullovsveckan

Så. Jag är nu inne på sista jullovsveckan. Lite sorgligt, men känns ändå rätt skönt. Har inte gjort särskilt mycket vettiga saker på 3-4 veckor nu, och efter endast tio dagar i skolan ska jag få flytta in till stan också. Najs.

 

På fredag fyller T-Rex år. Och han fyller ju inte vad som helst, han fyller nämligen 21. Jag vet inte riktigt hur detta borde firas, men vad jag däremot vet är att det kommer att bli ganska tam uppslutning. Kan bli ett par sparvar som hänger på, men de enda som är spikade är egentligen jag och T-Rex själv. Och Edvin då, om han inte får jobb innan.

 

Jag, Edvin och T-Rex var ute igår. Vi var på Social, där det var rätt mysigt på takterassen med snö och sån dära fransk glögg, vad den nu heter. Det blev dock lite kallt, och det var inte mycket varmare inomhus. Vi ville gå någon annanstans, men ställen stängde och sådär. Slutade med att T-Rex åkte hem, jag och Edvin tog varsin sjuminutersöl på Queen.

 

Jag kollade också in min nya lägenhet igår. Den verkade rätt najs, funderar lite över möbleringen nu. Det enda som är jobbigt är sovalkoven. Superbra med sovalkov, men den är gjord så att det precis får plats en säng som är 90 cm bred. Och det funkar ju inte, jag vill ha 110 eller 120. Så då finns det två alternativ: antingen ställer man sängen någon annanstans, eller så gör man så här:

Det borde ju gå. Eftersom det är en dörr där kan man ju bara att kapa ett hörn på sängen, och så ligger man med huvudet åt andra hållet. Man kan ju inte behöva så mycket plats vid fötterna liksom. Dörren går dock lite längre ner än vad min skiss visar, vilket gör att man inte behöver kapa så mycket och faktiskt kommer förbi sängen.

 

Jaja, ska fundera på lite mer möbler nu. Puss

 

//danwar


Kommentarer
Postat av: Opooa

Kapar du dörren istället kan du ha en gigantisk säng.

2010-01-14 @ 15:45:17
Postat av: danwar

Bra plan där Opooa, men det råkar vara så att det är dörren till toaletten. Ganska otaktiskt att kapa just den dörren.

2010-01-14 @ 17:44:38
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Anonym

skaffa såna där draperier med pärlor. eller en sån där star wars-dörr

2010-01-14 @ 21:06:26
Postat av: danwar

tack för förslagen, anonym, men tyvärr ser jag ingen möjlighet att realisera dem. pärlor funkar bra tycker jag, men kanske inte riktigt har det insynsskydd, eller ljuddämpning, som ev. gäster kan önska. med "star wars-dörr" antar jag att du menar en sån där som går upp i taket? det kan iaf bli jobbigt för dem som bor ovanför.

2010-01-14 @ 22:55:43
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: dekadent

det va jag som skrev. namnet dampa av ngn anledning.. en som går upp i taket är najs, men jag menar en sån som öppnar och sluter sig som ett get-anus. alltså i form av en kaststjärna eller ngt.. ja ni fattar

2010-01-15 @ 19:09:36
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0