Shredder gör bort sig på ICA

Det var en dag som många andra, en måndag när CSN hade landat på kontot och Shredder och Ninja begav sig mot ICA för att köpa mat. Chicken Tikka Masala står på menyn. Innan jag berättar hur Shredder gjorde bort sig vill jag bestämt basunera ut (kan man basunera i skrift?) att vi båda respekterar alla människor, vad de än har för några problem i hjärnkontoret. Följande är en produkt av vår barndoms felaktiga språkbruk:

Shredder: Vi tar den kassan...
Ninja: blubberiblubb...
Shredder: MEN ÄR DU CP?!
Ninja (som står bredvid en ung man som, av våra tvivelaktiga medicinska observationer, har downs syndrom): Så vårdar vi språket...
Shredder: Fan, jag är ju dum i huvudet.

Precis som de sista orden lämnat Shredders mun förstår han vad han precis sagt. Han skäms och blir väldigt röd i ansiktet. Jag kan inte trycka på nog om hur vi verkligen respekterar människor med psykiska funktions- och utvecklingssvårigheter och givetvis inte menade något ont med detta.

Ninja


Kommentarer
Postat av: Nillon

Jag respekterar inte funktionshindrade eller judar.

2010-01-26 @ 13:50:55
Postat av: Opooa

Hahaha! Underbart.

2010-01-26 @ 13:58:05
Postat av: Nillon (riktige)

Det anuset som skrev det där kommer att brinna ..

2010-01-28 @ 22:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0