Plötsligt händer det....

När jag var liten eller ja snarare yngre bodde jag hemma hos mor och far. Helt klart en go tid i livet. Hemma hos mor och far får man post varje dag, det är brev, räkningar, reklam, tidningar m.m. I de yngsta åren fick man hem Bamse och Kalle Anka, senare fick man hem Kamrat Posten (har ingen aning om varför), hursom så förknippades post med något bra, det var roligt att få post.
Nu när man inte bor hos mor och far så trillar det inte in post lika ofta längre, samtidigt som jag har satt upp en “igen reklam tack”-skylt så hör papper i brevlådan till det ovanliga, och när det väl kommer post är det endast räkningar typ, blää.

Men idag hände det något, jag skuttade in genom dörren och ser där till min förvåning att det ligger ett antal kuvert på hallmattan. De är så många till antalet att jag inte genom en snabb överblick  kan se hur många det är. Ett litet leende stiger över mina läppar, jag har fått post och inte kan allt vara dålig post (=räkningar) tänker jag. Posten bestod av en räkning ett lönebesked lite reklamkuvert och en present! Sedan att presenten endast var ett Lisebergskort var en annan femma, det fick mig att bli lite glad en stund.
Sedan tog jag en powernapp på 2,5h det var också gött.

/Malenurse

Kommentarer
Postat av: Kuma

"igen reklam tack" borde ju generera mer post eller?

2010-01-28 @ 18:38:26
Postat av: Malenurse

faktiskt inte. Indierna är duktiga här uppe^^

2010-01-28 @ 19:28:03
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0