Mössa

Jag har nu för tiden nästan alltid på mig en mössa. Den är sjukt bekväm, ser ut precis som jag vill och dessutom kan man fixa frisyren med den efter att man har duschat.

 

Mössa på vintern är sjukt bra. Den skyddar mot vädrets makter och ger dig samtidigt möjlighet att förändra ditt annars inte så varierande utseende. Bra grejer.

 

Min mössa är en vanlig mössa. En svart mössa, inget speciellt. När jag har på mig den rullar jag upp den ganska långt, den nuddar inte öronen och man ser nästan hela pannan. Den påminner om en sån mössa som sjömän har. Jag har inte rakat mig på flera veckor, och i kombination med min skepparkavaj blir resultatet nästan sagolikt. Om man dessutom drar på sig en tröja med hög krage under är man hemma. Bor man i Göteborg så kommer man från hamnen.

 

//danwar


Kommentarer
Postat av: Malenurse

skepparkrans på gång?

2010-01-21 @ 22:55:12
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0