Hönan eller Ägget?


På frågan om vad som kom först hönan eller ägg får man många olika svar om varför det är det ena eller det andra, “ingen höna inget ägg” och “utan ägg ingen kyckling som kan bli en höna”. Själv tycker jag att båda sidor har intressanta argument och en sådan diskussion kan vara mycket rolig att beskåda på avstånd (gärna 1,75 meter). Speciellt om det är två livliga människor som diskuterar.
Personligen tror jag dock att det var ägget som trillade ner först och detta styrker jag med evolutionsteorin dvs att ägget som hönan kom fram ur egentligen var en fett missberäkning av två fåglar som skulle få en avkomma som såg ut som deras egen men istället fick en höna/kyckling. Sedan när hönan var född så hade den superkrafter som gjorde att den ägde och att den arten fick leva vidare, eller något i den stilen. Frågan är ju nu vad hönan har för superkrafter som gjorde den bättre en den andra arten.

Andra saker som man också kan fundera över i samma kategori av frågor “vad kom först frågor” är Arbetet eller Referensen? Den frågan har man ställt sig många gånger på högskolan, vad kom egentligen först? På högskolan får man nämligen inte tycka något alls utan man måste ha en referens till allt. Roligt är ju dock att jag kan användas som referens när jag väl är färdig med min utbildning, men just nu får jag inte tycka något alls, skumt helt klart.

Man kan också ställa sig frågan vem kommer först? Kvinnan eller Mannen. Och ja det beror ju helt klart på alltså, är det finnig data-nörden Lars 24 år som är vitare än snö pga alla timmar i källaren framför datorn så kan vi nog säga att han åker dit ganska omgående,  förmodligen bara genom att titta på en fysisk kvinna. Eller om feta Lisa lyckas få till det med någon så kan det ju som Filip och Fredrik säger “det kan vara sista gången” så då måste hon ju bara sett till att landa snabbt innan killen inser sitt misstag eller ja om det är Lars hon lyckats få till det med. Eller jag egentligen bygger deras teori på att fula människor är bra i sängen för att “det kan vara sista gången” men jag tycker den passar in i min förklaring också.

MEN!
Det som jag verkligen funderar över är vad kom först i detta fallet? Och vad innehåller skiten?



Min teori är att det måste vara Göteborgs Rapé som ligger i dosan och så har locket hamnat på villovägar. Men det kan ju lika väl vara så att dosan hämnat fel och fyllts upp med Catch snus.
Fuck it jag vet inte och tyvärr lär jag inte få veta heller.

/Malenurse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0