Om man sitter hemma funderar man

Det är så sant som det är sagt. Man kan inte sitta hemma, själv, och lyckas att inte fundera. Det bara blir så.

 

Idag har iaf tankarna cirklat kring att lägga ner. Bara sluta med det man håller på med. Kanske inte allt då, men liksom kolla igenom alla aktiviteter man brukar sysselsätta sig med, sålla, och lägga ner med ett par av dem.

Jag blev t.ex. väldigt sugen på att gå ut mindre i fredags. Det var en ganska genomsnittlig utekväll för min del: börjar med vernissage och gratisdricka, träffar lite fler kompisar, dricker öl och snackar skit, går till något annat ställe och träffar andra, mindre bekanta, människor och sen... spårar det.

Jag tror egentligen inte att jag har ändrat inställning till mina utekvällar, det är bara det att de börjar bli väldigt slentrianmässiga. Jag uppskattar det liksom inte. I fredags hade jag uppskattat att sitta hemma med ett par kompisar och spela Supersmash bra mycket mer än att dansa med någon halvful tjej bara för att hon sa att hon kunde dansa bättre än vad jag kan. Vilket inte ens är sant (hon medgav att hon förlorade).

 

Nu är det ju iaf tre veckor tills jag träffar min kära dekadens igen, och utan honom blir nog helgerna ganska mycket lugnare. Precis lagom så att jag är sugen på aktiviteter i hans smak när han kommer hem igen.

 

Bjussar idag på en funderarlåt. Kanske inte just denna typen av funderande, jag var mycket mindre deppig än låten. Bra version iaf, håll till godo.

 

 

//danwar


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, tycker du? Jag tycker det ser gott ut :)

2010-02-28 @ 20:30:40
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: max/ninja

fan danwar. jag blir typ tårfylld när jag hör den låten. fint.

2010-02-28 @ 21:00:29
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0