Livet som Sparv

Att vara sparv innebär ett spännande liv som få får uppelva. Vardagen är fylld av äventyr och helgen av galenskap. Kort och gott vi är ganska så Awesome. Men med ett spännande liv följer vissa risker, jag har med detta inlägg listat vad jag tror är de högst sannolika dödsorsakerna för några av sparvarna.


Kuma: Killen kan helt klart dricka störst mängder alkohol av oss sparvar, jag säger Hultsfred 2009, ni som var där vet.
Summan av kardemumman: Alkoholförgiftning, dock först efter en 10-12 flaskor Amaretto.

Opooa: Killen vet hur man slåss i karate, min teori är dock att det är juridiken som får honom på fall. Någon gång kommer han helt klart jobba med något som har kopplingar till Maffian.
Summan av kardemumman: Giftpil i skinkan

Lakimies:
Den frivillige golfaren.... suck.
Summan av kardemumman: Golfboll i tinningen

Ninja: Pedagogik hit pedagogik dit. Ninja ses ofta på spelningar och där gärna i mitten av en moshpit. Ni som känner Ninja vet att han är lika smal och klen som ett dubbelvikt A4.
Summan av kardemumman: Ihjälklämd mellan två emo-kids.

Dekadent: Dekadent har just tagit körkort, fyllt 20 och han gillar att ta sig en cigg då och då. Just nu gör han sin grundträning inom det militära. Och om svenskarna fortsätter att dö i samma takt nere i Afghanistan så åker nog dekadent ner dit snart.
Summan av kardemumman: Ihjälsprängd av en granat.

Nillon: trippelsparvs egen mekaniker som även kör cross.
Summan av kardemumman: Bruten rygg i ett försök att hoppa 300 meter.

Danwar: Lördag upp lördag ner. Varje dag är lördag för danwar som inte säger nej till fest hela natten, kombinationen av fest och studier på Chalmers blir dock tuff.
Summan av kardemumman: Avlider pga sömnbrist.

Jag själv/Malenurse: Målet är ambulansen som arbetsplats, där kör man bil fort
Summan av kardemumman: Tror att jag jobbar, börjar köra på för fört, krockar och dör.

/ Malenurse

Kommentarer
Postat av: dekadent

tvivlar starkt på att jag kommer dö så :P

2010-02-16 @ 20:03:22
Postat av: dekadent

jag vill också ställa mej tveksam inför kumas påstådda överlägsenhet när det gäller att dricka. hon blir ju tokpackad och spyr varje gång ju. det har vi alla bevisat att vi kan!

2010-02-16 @ 20:04:58
Postat av: Malenurse

Som det ser ut nu tror jag det, annars satsar jag på lungcancer;)

2010-02-16 @ 20:19:21
Postat av: Opooa

Haha, i like. Min död var klart mest awesome.

2010-02-16 @ 21:28:39
Postat av: danwar

dekadent kommer att dö av något jättedumt. och ofta jag dör av sömnbrist, jag sover skitmycket. dålig fantasi där, jag klagar på min död i förtid.

2010-02-17 @ 09:15:55
Postat av: max/ninja

mig har du ju helt fel om murse, jag kommer bli den typiska poète maudit:en som offar sig själv vid 27 års ålder.

2010-02-17 @ 14:33:05
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: max/ninja

varför är varken madman eller shredder med förresten? shredder kommer ju gå ut med riktig stil, death by explosion!

2010-02-17 @ 14:34:26
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: n dog

Jag tror att murse kommer att dö av sparvdöden efter att ha varit en sämre spåkvinna än din lokale zigenerska (heter det så?)

2010-02-17 @ 21:26:57
Postat av: Stinson

Sparvdöden är mycket värre än landöden och krogdöden

Varför är inte jag med för? Jag dör ju av fetma och eller ragequit när jag inte har råd att spela wow

2010-02-18 @ 15:51:37
Postat av: max/ninja

stinson, du blir bara kick/bannad, du dör aldrig. sry. madmon kommer ju slita av sig sitt eget huvud, och shredder gå ut i ett fyrverkeri. hur kan du ha glömt så många murse?

2010-02-18 @ 18:54:24
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0