Här... Här! HÄR, TA!!!

Eftersom Malenurse skrev ner gårdagens händelseförlopp tänker jag inte upprepa något, utan istället försöka analysera lite i prydlig punktform.

- Fördärva Opooa: Först och främst vill de andra sparvarna se mig full. Riktigt full. Det börjar alltid trevande – det händer till och med, som igår, att jag serverar mig första omgången alkohol alldeles själv.

När jag tycker att jag är alldeles lagom redlös och hela världen börjar snurra (efter typ en hel öl) känner jag mig iakttagen. Ledigt brukar någon, som igår, traska ut till kylen och hämta ännu en dos till mig. ”Här…”, säger denne någon och trycker en öl i handen på mig.

”Vad snällt”, tänker jag och tar emot den trots att jag egentligen inte vill ha. Under tiden jag dricker kontrollerar någon regelbundet mängden alkohol jag har kvar, och så snart det tagit slut kommer någon annan – av en händelse – fram till mig med någon sliskig mjölkdrink som jag ska smaka på.

”Jaja, smaka kan jag ju göra. Oj, gott. Vad snäll han är”, tänker jag. Men denne någon kommer, som igår, plötsligt på att han inte är så sugen längre; så han kan ju ge mig den där drinken.

”Här…”, säger han.

”Nej, tack”, säger jag.

”Här!”, säger han.

”Tack”, säger jag.

Jag dricker, någon kollar, någon råkar komma fram med lite dyr sprit som han visst inte ville ha längre. Jag kan ju lika gärna få den.

”Här…”, säger han.

”Nä tackh”, säger jag.

”Här!”, säger han.

Näree branuu”, säger jag.

”HÄR, TA!!!”, säger han och trycker den dyra spriten i handen på mig.

”Tackh”, säger jag.

Som igår, till exempel.  Igår insåg jag dock att det var bäst att fly fältet och jag gick därför ut. Både sparvar och dödliga hängde där ute. Minns inte vad som sades, men plötsligt hade dekadent tryckt en cigarett i truten på mig. Min allra första under mitt 20-åriga liv. Varför ska de sabba mig?

Slutsats: Opooa blir full och får cancer helt gratis.

 

- Solglasögon: Igår var tydligen solen ovanligt jobbig. Framförallt efter mörkrets inbrott. Dekadent kom gåendes någon gång vid niotiden med sina Ray Bans i högsta hugg och såg allmänt avslappnad ut. Inte konstigt att han var sen. Måste ha gått vilse.

Men dekadent är dekadent och han gillar sina glajjer (se headern), dessutom kan få bära upp ett par Ray Bans med sådan värdighet som han.

Jag reflekterade därför inte mer över det just då, men när vi kom till klubben Bliss (efter att lakimies och Kuma slagit ner danwar ett par gånger) började jag undra vad fan det är för fel på folk egentligen.

Mitt på golvet stod två tjejer och vevade med armarna som två Tjernobylbarn. Den ena hade rosor i nävarna och båda pryddes av stora solglasögon. Solglasögon. Mitt i natten. Inomhus. Dumhuvuden – ni passade inte ens i dem.

 Och det såg inte bättre ut när ros-tjejen blev upphånglad av en liten kille i kostym. Glasögonen pressades tvärs över ansiktet, och med ett halvdussin blommor i händerna (placerade runt killens huvud) och en tunga nerkörd i truten såg hon mer än lovligt ovärdig ut.

Slutsats: Glasögon ska man ha i solen på sommaren.


- Fag-tjejer: Det här leder mig osökt in på det Malenurse nämnde om fag-tjejer.  Måttligt berusade Malenurse och omåttligt redlöse danwar bestämde sig för att ragga lite innan vi gick. Av någon anledning utgjordes måltavlan av Tjernobyltjej nr 2 och de båda omringade henne rutinerat. Malenurse uppehöll eventuella cockblockers samtidigt som danwar gick in för fullt. Tjejen visade sig dock vara ganska ointresserad (oklart om detta berodde på att hon i sina brillor inte kunde se hur snygg dawnar är, eller på att han ragglade och sluddrade) och han tvingades därför retirera.

När han satte sig vid bordet igen bad jag om en rapport.

”Nää, hon var faag”, konstaterade han.
”Sa hon det?”, undrade jag.
”… inte direkt, men eftersom hon inte var intresserad, så…”

Fag-misstankarna förstärktes ytterligare av att nästan like fulle lakimies – trots imponerande flexande med sina kanoner – åkte på nobben han med. Enligt honom vad det dock fröken glasöga som stirrade ut honom (oklart hur han kunde veta det) och han bara frågade om de kände varandra.

Slutsats: Nobbar du en full sparv är du fag.


Sablar, vad långt det blev nu. Jag som tänkte analysera varför dawar fick så mycket stryk. Får bli en annan gång.
 

/Opooa


Kommentarer
Postat av: danwar

Jag vill också veta varför jag fick stryk, fick aldrig klarhet i den frågan. Jag har fruktansvärt ont i ena axeln idag, antar att det är efter trotoar + Kuma. Också ont i ansikte och höft. Kul.

2010-02-06 @ 14:50:23
Postat av: Malenurse

Bra analys.

Vill lägga till att jag och Daniel drog en "haaave you met ted"

fast på svenska "har du träffat daniel?" Funkade skit bra. Tills tjejen blev Faag.

2010-02-06 @ 15:06:52
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Malenurse

Jag rökte fan också igår! Illa. Vi går under tillsammans....

2010-02-06 @ 18:44:12
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: dekadent

men gråt då. när ni får cancer kommer det finnas botemedeL anyways. det som många inte vet im solglasögon är att de dämpar ljuset åt båda hållen. man kan alltså ha dem på för att dölja sina rödsprängda ögon för omvärlden. tänk på det!

2010-02-07 @ 10:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0