Fula hockeyspelare

Idag diskuterade jag och Opooa hockey. "Har du tänkt på att alla hockeyspelare är fula", sa Opooa. Tanken hade aldrig slagit mig förut men visst är många av dem är fula (finns undantag t.ex. Lunkan och i viss mån Z). Så här nu i OS tider tänkte jag därför att det passar bra med en lista över de 5 fulaste hockeyspelarna genom alla tider


#5 Zdeno Chara
206 cm lång och 117 kg tung kan Chara betraktas som ett monster redan innan man sett hans ansikte.

#4 Nick fotiu 
Hade inte hört talas om killen förrän idag men när man ser honom så är han en självklarhet på denna lista.

#3 Börje Salming
Den svenske backgiganten som blivit sydd med mer stygn än ett par jeans platsar med lätthet bland top 3. Vad kan vara värre tänker ni? Vänta bara...

#2 Mike Ricci
Inte bara ful bildligt sätt utan även på isen. Att jämföra nr 2 på vår lista med ett troll är elakt mot trollen. Väldigt elakt.

#1 Kenny och Jörgen Jönsson
Att avgöra vem som är fulast av de båda bröderna Jönsson är som att välja mellan pest eller kolera. Första platsen är därför delad. Grattis säger vi till mamma Jönsson!!!!                                                               

Listan signerad: Lakimies


Kommentarer
Postat av: Opooa

Fin lista. Inte för att jag vet vem någon av de där är. Eller Salming då, fast jag trodde han spelade handboll eller tennis eller något.

2010-02-11 @ 20:16:18
Postat av: max/ninja

pizzafejan lilljönsson är ju faktiskt en duktig spelare. fittnyllet chara däremot är bara dum.

2010-02-11 @ 22:19:13
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

Jag skulle fett välja kolera. Okej att det är lite jobbigt att blöda ur varje kroppsöppning, men man överlever iaf med tillgång till rent vatten.

2010-02-11 @ 23:05:23
Postat av: Shredder

Måste bara fråga. Platsar verkligen Salming här? Han är ju en riktig skönhet jämfört med Chara.

2010-02-12 @ 11:37:27
Postat av: Malenurse

Asså jag känner helt klart att listan hade behövt någon före och efter bild på hockeyspelare, så man förstår innebörden av att spela.

När de hade tänder och inga brutna kindben

Efter med 2 tänder och en sne näsa.

Måste ju vara dag och natt typ.

2010-02-12 @ 11:48:45
Postat av: Calle

Shredder jag har svårt att se skönheten i Salming, en tredje plats för honom känns rättvist. Murse, grejen är att personerna på denna listan fortfarande hade varit lika fula oavsett om de varit hockeyspelare eller inte, kanske då undantaget Salming

2010-02-12 @ 12:03:48
Postat av: N dog

Ofta Jönsson jr är duktig, allt som kommer från den ätten är något som ska bekämpas

2010-02-17 @ 21:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0