Avspänt och fint

Jag gillar när det är avspänt. Tolka mig inte fel - jag är ju trots allt en kille som gillar rejält uppstyrda middagar och finkläder mer än de flesta, men när det kommer till annat så ska det vara riktigt avspänt.

 

En tjej som jag träffade i somras och jag har det avspänt nu. När vi träffades då var det ganska spänt, bara för att vi båda trodde att det kanske kunde leda någonstans. Nu har hon sagt att hon inte är intresserad av att ha mig som pojkvän, och det anser jag att jag kan lita på. Detta tillsammans med mina egna, högst liknande, känslor skapar en avspänd atmosfär. När hon är här spelar jag töntiga spel som hon hatar. Hon kallar mig tönt. Jag svarar "jag är iaf inte töntigast här, bög" och puttar ner henne på golvet. Avspänt.

Jag kom medans jag skrev detta på massa roliga skämt om avspänt och påspänt. Alltså att spänna på någon. Lämnar dem iaf till er egen fantasi.

 

Något annat som var avspänt var yours truly igårkväll. Eller ja, bitvis var jag rejält uppskruvad på dansgolvet, men den suddigare delen av kvällen spenderades nästan i apati. Avspänt.

När mina vapendragare lämnat mig och jag var ensam kvar med en kompis från klassen var det riktigt lugnt. Förutom att allt snurrade då. Snacket gick runt mig, det kom tjejer och sa saker, tjejer gick. Någon pratade med mig om en trekant som involverade en annan kille. Jag tog detta hur? Avspänt.

Jag gick upp längs Avenyn, kollade läget. Tog en taxi hem, en avspänd taxi. Betalade för detta 42 avspända kronor. Helvärt.

 

Idag var jag full till ungefär klockan 16. Detta skulle också tagits avspänt, om inte dagen ifråga tillbringats med min släkt. Att sitta och förklara för sin farmor vad kursen industriell verksamhetsutveckling går ut på och brottas lite med sin bror är inte något som bör göras i berusat tillstånd dagen efter. Jobbigt.

 

//danwar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0