bajs on the tracks

den senaste veckan har mkt hänt. livet har haft en hel del i sitt sköte skulle man kunna säga, vilket knappt ens snuddar vid att förklara allt otroligt som ägt rum. 

till att börja med har det börjat komma lite respons ang min idé om inplastade mjukglasstatyer. jag kan inte säga att iden har välkomnats särskilt varmt, men värme rimmar dåligt med mjukglass så jag är nöjd ändå. dessutom bestod den tillfrågade gruppen till större del av grälsjuka skinkprinsar som levt för länge i lådan för att kunna uppskatta en ordentlig vision. 

det andra som har hänt är att jag äntligen hittat ett par snowboardboots som jag gillar. för er som inte vet vad snowboardboots är så kan jag berätta att det är som pjäxor, fast med fördelen att de inte stryper blodcirkulationen i fötterna, och man slipper se ut som ett klappmongo när man knatar runt på afterskin. 

det sista jag tänker berätta om är inte lika positivt. i likhet med polismyndigheten i hagfors blev jag i veckan tvungen att inhandla nytt toalettpapper. länge och väl stod jag på icas sanitetsavdelning och vägde de olika toalettpapperna mot varandra.

vid första anblick verkade det som att lambi skulle ta hem segern, då de erbjöd en "limited edition"-utgåva! tyvärr orsakade det faktum att talettpapperstillverkare faktiskt kör med limited edition ett skrattanfall, under vilket en äldre dam snodde det sista paketet. hon var uppenbarligen samlare.

slutligen gick jag i vilket fall hem med ett 4-pack särla under armen. särla förknippade jag med glädje, då jag en gång för några år sedan blev tilldelad en liten gosedjursekorre från detta företag under ngt affärsjippo i borås.

de glädjekänslor jag kände vid inhandlandet övergick dock snabbt till det motsatta när jag väl använde mig av produkten. pappret jag hade köpt uppvisade de inga av de egenskaper som stod på förpackningen. det snarare "smetade" än torkade, omniförstårvadjagmenar.. särla gör helt enkelt inget användarvänligt toalettpapper. eller tja, antingen det elelr så råkade jag bara köpa hem ett exemplar av deras "practical joke"-serie. vad vet jag. jag har iaf lärt mig att toalettpapperstillvärkare bara bryr sig om marknadsföring, och uppenbarligen inte är att lita på, men den insikten hjälper inte det faktum att mitt toalettpapper är obrukbart.

obrukbart toalettpapper är kanske inte en så stor grej för de flesta, och jag förstår att den enkla lösningen är att helt enkelt köpa nytt och dugligt toalettpapper. jag är dock inte de flesta, och rationella lösningar har aldrig varit ngt för mig. istället för att köpa nytt papper har jag därför valt att skaffa mig en stor rädsla för att göra nr 2, vilket har resulterat i en arg mage och en oförminskad tillgång till kasst dasspapper.

inte den bästa av lösningar, men har man supit upp spriten i kompassen får man styra efter topplanternan.

pösshaj //dekadent


Kommentarer
Postat av: Opo

Men botox är ett nervgift! Det biter omöjligen på mjukglass.

2010-12-16 @ 11:14:06
Postat av: Madman

B A J S - P A R A D O X ? ?

2010-12-16 @ 14:23:25
Postat av: dekadent

titeln är ju en bajs-allusion på dylans album, ngn paradox har jag dock svårt att hitta?

2010-12-16 @ 15:05:30
Postat av: Madman

Jag tänkte mest på Opos ständiga paradoxtänk. Man blir förvirrad.

2010-12-16 @ 18:45:32
Postat av: Murse

Jag såg till min stora skräck idag att jag också måste handla dasspapeper (är inne på sista rullen). Tack för tipset. Jag tar Lambi istället för Särla

2010-12-20 @ 11:32:21
Postat av: Charlie

Mitt tog slut igår. Har kört på hushållspapper sen dess, vilket har fungerat utmärkt.

2010-12-21 @ 12:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0