Ibland så bara suger det

Ibland så bara suger livet. Du har i full förståelse (tror du) accepterat det faktum att du slutar kl 4 på natten
till en söndag och bor i världens ände.
Att bussarna inte alltid går de tider du vill. Dock händer det att du slutar jobbet för dagen (natten? morgonen?), kollar upp bussen på västtrafik.se och inser att bussen först går om dryga en och en halv timma och att det är
den nedrans 58:an som går genom halva Sverige för att hamna i Skintebo. När du väl står där på Marklandsgatan
så regnar det helvetiskt och allt är uselt. Du står dina sjuhundrafyrtioelva minuter men bussen verkar bli sen.
Sen kommer den till slut, den hatälskade 58:an. Texten "Skintebo" lyser av drömmar om värme, säng och sömn.
Sätet är varmt och skönt, äntligen har man passerat skärselden. Sen hör man någon i bakgrunden från musiken i hörlurarna som ropar som en dåre.

- Den här busschauffören tänker då minsann inte köra till Skintebo,
skriker dåren (som uppenbarligen är busschauffören).

- Luuuuudeeeeer, din jaeeeevla dåååååre, det äär faaan inte fööörsta gååången... du gör så,
replierar jag genast varpå dåren snäser av ytterligare en av sina kvickheter:

- Jo nu drar jag till Brottkärr bara för att göra livet surt för dig så du får gå i regnet.


Helvete tänker jag, ibland så bara suger det. Jag blir mer blöt och går igenom regnhelvetet igen den
monstruösa sträckan av Sandås och mitt hem.

Summa summarum, busschaufförer som varken kan sina rutter eller besitter den överskattade egenskapen av
att kunna läsa i samband med ösregn efter en knegig dag är för den oupplyste rövsegt.






Med "Straight Outta Compton - N.W.A" i musikspelaren signerat ers blött men hjärtligen,
Kapten

Kommentarer
Postat av: Opo

Haha, bra bra.

Det är bara Kapten som kan komma hem sju på morgonen och tycka att det är en bra idé öppna PS för att klippa samman en skum bild av sig själv, Kenny och deppigt moln.

2010-08-01 @ 16:32:15
Postat av: Morf /alias Styrman

Å andra sidan, se det ljusa i det. Jag fick prata med Kirsten Dunst idag. XD



Reasonably-attractive-Hollywood-actress- communication win!

2010-08-02 @ 02:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0