Sista anmälningsdagen för högskolan

Idag är det sista dagen för att söka kurser på högskolan till hösten. Det tycker jag är jobbigt. I min utopiska drömvärld går det till så här: Man söker till ett program, blir antagen, börjar på programmet och fem år senare är man utexaminerad lärare. Så fungerar det såklart inte i verkligheten, utan istället är det så här det fungerar: Man söker till ett program, får redan på en veckan efter kursstart att man varit antagen från början och får reda på att det är "den nya teknikens fel", man börjar på programmet utan någonstans att bo - man sover bakom en soffa på govlet (iofs win), institutionen programmet är vid försvinner och ersätts av... inget, bara förvirring, innan första året är slut måste man söka igen, till det programmet man redan är antagen vid, man blir alltid antagen igen - men man skall lik för jävla bannat söka varje läsår.



Så nu, efter två terminer i Umeå måste jag alltså söka till programmet jag redan är antagen till. Jag kommer bli antagen, man har nämligen förtur att bli antagen om man redan är antagen. För att krångla till det extra mycket får man en kod med massa bokstäver och siffror man skall söka på och sedan klicka på. När man söker på koden så står det "Hittade inget som motsvarade din sökning", men när alla din klasskamrater gör likadant går det utan några som helst problem. Man försöker på en miljon olika sätt, men studera.nu hittar fortfarande inget som motsvarar min sökning, och därför får man ställa sig i den kilometerlånga kön utanför studievägledaren tio minuter innan de stänger för att dö av en panikattack och sedan komma in och få reda på "...sånt händer, skriv ditt namn här så löser det sig ändå".

Suck.

I VLC just nu:
Bataar
- Lacerate the ties that bind (Seb-version)

 

Ninja out.


Kommentarer
Postat av: dekadent

sökte faktiskt till jurist alternativt civilingengör för några minuter sen. fick mitt lösenord via sms idag och har ingen laglig möjlighet att bruka internet idag.. framförhållning är inte min grej, och det här meddelandet har aldrig skickats. serisöt jag blir tvungen att knäppa er om ni skvallrar!! *@ngry face*



:P

2010-04-15 @ 18:53:52
Postat av: Opo

Jag sökte psykolog och tandläkare som andra respekektive tredje prio i år.

För att vara fräck då, för jag kommer ju in på drömkursen "Teoritermin med familje-, social- och miljörätt"



Någon som förstår vad katten ovanstående kommentator jiddrar om förresten?

2010-04-15 @ 19:59:26
Postat av: Anonym

repekekekeketive

2010-04-15 @ 20:02:27
Postat av: danwar

Jag är stencool. Jag har ungefär samma framförhållning som i (det är hans nya namn, tidigare dekadent alltså), har stenhård koll på tekniken och lyckas ändå göra allt med ungefär samma stress som en glaciär känner över att glida över marken.



Jag söker numer ingenting, men det har jag ju ingen anledning att göra heller. Jag går ju en linje som, i värsta fall, slutar med att jag kommer att dominera. Totalt.

2010-04-15 @ 23:11:06
Postat av: Anonym

man brukar även, på lärarprogrammet i umeå i alla fall, vara tvungen att söka en gång på "valwebben" för att sen söka på riktigt på studera. alternativt så går man till studievägledarna en månad senare och säger att man glömt att söka så fixar dom allt. sjukt värt.

2010-04-16 @ 14:19:33
Postat av: max/ninja

till den anonyma saken:

jotack. har full koll på umeå (det är ju där jag är). valwebben är ju ett jävla skämt. betyder ju faktiskt inget alls. förstår inte varför man inte bara söker en gång och slutar man så säger man till. det är som att skolorna tar för givet att alla hoppar av efter en termin. aids.

2010-04-17 @ 02:56:38
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: den anonyma saken

ok, jag läste inte så väldans noga. förlåt. oavsett så har du lätt sjukt mycket bättre kurser än mig, ty jag hade uppgifter då jag bland annat skulle göra en liten broschyr "gärna om dig själv som du kan lämna till din llu"... ikt har akdrig varit bättre!

2010-04-18 @ 02:20:28
Postat av: Malenurse

Jag har sökt stabila 18 kurser till hösten, mest för att ha något att göra om finanskrisen sitter i. Och gör den inte det så är det alltid gött med lite att göra vid sidan av jobbet.

2010-04-22 @ 14:54:37
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0