Rapport lördag: Vin, ost, lyktstolpar och jobbiga tjejer

Igår hände det grejer. Det började med att jag, dekadent och Edvin samlades i casa del Boork för lite öl och mysmys. Det var asfint, förutom att det blåste som fan på terassen. Ganska kort senare åkte vi hem till Olofsborg för att fira att han fyller 20 idag (grattis!). Han bjöd på välkomstdrinkar, god mat (framförallt den där hårda getosten från Holland) och prima vin.

Mr Pink var på väg in till stan, så jag och dekadent mötte upp med honom i Brunnsparken. Efter ett tag kom Nillon och några andra, och efter en liten stund var vi ett mycket gemytligt litet sällskap som satt och tog några öl på Lejontrappan. Skruf (som vi hade pratat med ca 30 minuter tidigare) kom också dit efter ett tag, tydligen hade han mer eller mindre kört en maraton och letat efter oss kors och tvärs.

Vi tog en promenad genom stan i jakt på cigaretter och snus (självklart skulle jag inte ha något sånt skit), och hade det, trots kyligt, mysigt även under denna promenad. När så tobaksvarorna var inskaffade så begav vi oss mot svartklubben Sacré Bleu som skulle bli kvällens slutdestination. Vi upptäckte dock snart att jag och Skruf, eller rättare sagt våra alias för kvällen (tror det var Olof Lundell och John Skoglund), inte stod på listan blev det klurigare. Efter ett tags överläggande begav iaf jag och Skruf oss mot Bishops Arms för lite finöl. Vi hade trevligt samtal där, och efter en stund kom även de andra dit, tydligen var inte svartklubben så rolig. Karin hade med sig något stolpskott som, trots att vi sa till henne, tog med sig burköl in på puben. Tur att bartendrarna inte såg det. Kvinnofolket försvann dock snart igen, och kvar satt jag, Skruf, Mr Pink och dekadent och hade fina, om än i de flesta fall ganska meningslösa, samtal.

Vi bestämde oss för att testa svartklubben igen, men då priset för mig och Skruf låg på 150 kr/pers och vi hade gemensamma tillgångar på 200 kr så bestämde vi oss för att ta bussen. Skruf ville köpa pommes frites och pga detta, och en liten omväg, missade vi bussen med ett par minuter. Värt. Väl inne på centralen hade jag iaf saker att tänka på (vet inte vad det var) och gick rakt in i en lyktstolpe. Först var det pinsamt, sen roligt, sen gjorde det bara ont. Jag har fortfarande ont.

Inget spännande hände på centralen iaf. Någon hade lagt två fina spyor mellan bänkarna och en busshållplats, det var väl det enda som egentligen fångade min uppmärksamhet hela den timma vi behövde vänta på nästa buss. Bussfärden hem var inte heller den särskilt händelserik, förutom den jobbiga tjejen då.
En tjej som satt snett framför oss spydde mitt i gången. Ganska lugnt tyckte jag, det skvätte ju inte på mig och det var inte särskilt mycket. Okej, en spya är aldrig särskilt fräscht, men vid det här laget räknar jag nästan med det på nattbussen. Denna gången luktade det ju inte ens. Däremot tyckte en jävla brud i sätet framför mig att det inte var lugnt. En kort brunett, tror att hon hette Jennifer. När hon gick på tyckte jag att hon var riktigt söt, när jag gick av nästan hatade jag henne. Hon skrek saker som "men fan vad du är äcklig, gå någon annanstans och spy!" eller "jävla fjortis". Har hon aldrig mått dåligt själv eller? Tror hon att tjejen som spyr, som jag tyckte synd om trots att hon säkert hade sig själv att skylla, mår bättre av dessa ord? Tror hon att vi andra som sitter på bussen förutom att stå ut med spyan dessutom vill stå ut med hennes gälla skrik? Jävla biaaatch. Jag var pigg hela resan hem, och jag störde mig ändå som fan på henne. Stackars de människor som försökte vila lite, om hon skrek så när jag ville vila skulle jag bli cp.
Hoppas jag slipper henne i framtiden.

Fick dessutom skippa taekwondon idag, har ännu värre träningsverk i benen idag tack vare loppet igår. Men på onsdag smäller det :)

I Spotify just nu:
Oasis
- Wonderwall

//danwar

Kommentarer
Postat av: Max/Ninja

fattar inte varför du inte sänkte hoen som vrålade. jag hade fan flippat. man får spy på nattbussen - NAy! SKALL spy på nattbussen.

2009-09-14 @ 22:10:28
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon var fett aggressiv, ofta jag vågar mitt liv på nattbussen. men hoe var hon.

2009-09-14 @ 22:28:59
Postat av: Madman

Ärligt talat Danwar. TräningsvErk? Ä? Mitt språkpolisande lyser allas tillvaro!

2009-09-14 @ 22:49:41
Postat av: danwar

madman, mina ursäkter. eller nej förresten, inte alls! jag vet att det stavas "värk", gör jag ett misstag som detta så ber jag INTE om ursäkt. du är du.

2009-09-15 @ 12:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0