mina ben säger "aj"

I onsdags var vi som sagt och körde Taekwon-Do. Det gjorde ont i benen. Mina ben gör fortfarande ont.

Då jag ska springa ett lopp idag så kunde jag inte gå ut och rumla som om det var vilken fredag som helst igår. Istället var vi några stycken som drog ihop lite poker hos mig. Hur som helst var dekadent där, och efter att ha umgåtts med honom en timma eller två så hade han övertalat mig att följa med in till stan. Detta medförde att jag tog bilen hem till mamma och tog en cykel tillbaka till pappa.

Vi sprang ner till bussen och var där någon minut tidigt. Så vi väntade. Och väntade. Och bussen kom inte. Bussen vi skulle ha tagit skulle gå 23.23, och då jag skulle upp och springa idag tyckte jag att det skulle bli lite väl sent att ta nästa buss (den går bara en gång i timmen). Jag såg tecknet och insåg att högre instanser inte ville att jag skulle till stan just igår, tog istället mitt pick och pack och gick hem. Dekadent åkte in till stan själv.

Jag sov dåligt. Hade svårt att somna och drömde sedan oroliga drömmar om snygga tjejer, stöld, mord och annat som är vardag för vilken sparv som helst. Nu har jag då vaknat. Är faktiskt ganska nöjd med att inte ha åkt in till stan igår, är inte det minsta nöjd med hur mina ben känns. Verkar inte bli ett skönt lopp att springa, verkar inte bli någon topptid. Ikväll ska jag på ost- och vinkväll, efter det blir det troligtvis ett hejdundrans kalas för Mr Pink, då detta är den sista kvällen han kan gå ut i Sverige innan hans färd mot Paris inleds. Jag kommer troligtvis spendera detta kalas i kryckor, eller ännu hellre rullstol.

I Spotify just nu:
Kent
- Socker

//danwar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0