Mat

Mat är sådan dära bra sak, man äter den när man är hungrig (eller som i US and A hela tiden) och man blir mätt. Idag var jag och åt Thaibuffé med allt vad det innebär. En hel del jordnötsås med andra ord, jävlar vad gott det är.
Men det som jag började fundera på mitt under måltiden, som avnjöts med en god vän här i Skövdeland, var att vi svenskar måste vara de mest tacksamma buffékunderna en restaurang kan ha. Eller ja i alla fall om man ser till hur det ser ut i övriga världen. Vi betalade 80:- för att få äta hur mycket vi ville, detta låter ju som världens deal men är det verkligen så? Det är ju sällan vi orkar ta mer än 2 portioner och ser man till när Amerikaner dra och äter buffé så lär det ju bli minst en sådär 5 portioner i snitt. Visst det kostar säkert mer där borta i US and A men i alla fall.
Antar dock att vi ska vara tacksamma för att medelsvensson inte får ner 5 portioner på en buffé för då hade troligen medelsvensson varit betydligt större och rundare än han redan är.
Så vad kan vi lära oss av detta inlägg, inte ett jävla skit tror jag utan mer konstateranden. I US and A är man tjock om man inte gör allt för att undvika det.
Kan ju också upprepas att jordnötsås är något av det godaste jag vet, herrejävlar alltså.
Spotify ger mina öron
Imagine - Jack Johnson
/Malenurse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0