blunda och gapa

ännu en vecka har kommit och gått och jag skall snart bege mej till skövde igen.. låter ngn annan redogöra vad vi gjort under helgen, men jag kan spoila lite och säga att det vart precis lika galet som alltid (igår åkte jag bakfull i världens minsta bagagelucka mellan näset och ica i billdal. sen rakade jag ränder i danwars skägg!!!) men som sagt så får ngn annan skriva om allt sånt. mitt tema idag kommer istället att vara gamlingar. skruttiga gamlingar. skruttiga gamlingar och deras sjuka bussvanor på söndagar.

alla vet att gamlingar inte fyller ngt egentligt syfte. de bara sitter och luktar tonfisk hela dagarna. de sitter dessutom gärna framför sin 20 år gamla mulle-tv, vars radioaktiva utstrålning ger dem rabies och såsiga fötter.
jag är självklart inte den som nekar ngn att sitta och dö framför tv:n och lukta tonfisk, tvärt om så tycker jag att det är varje människas rättighet (och kanske skyldighet) att dekadensa järnet framför dumburken. det som stör mej är de två avbrott som gamlingarna gör i sitt sunkande, nämligen när de går och handlar och när de bestämmer sig för att åka buss på söndagar. 

vi börjar med det minst irriterande

1. Gamlingar som handlar
gamlingar som handlar är värdelösa. de står alltid o blockar längst fram i kön med sina mynt. seriöst, varför har alla gamlingar stora sopsäckar med mynt som de släpar runt på varje gång de ska handla???!"! inte konstigt att de blir kutryggiga och får ledbesvär, sedlar är utan tvekan mer ergonomiskt. och var fan får de alla mynt ifrån? enda gången de hanterar pengar är ju just när de handlar, och de får ju ingen växel när de betalar exakta summan med mynt? det är sånt som gör mej galen.. måste ju vara så att de får pensionen i form av containervis med femtioöringar. den jävla sossen som skapade det systemet skall ha nacksott. han har fan skitit i det blå skåpet.. betala ut i femtioöringar, seriöst?? dumpucko

vi fortsätter med det mest irriterande

2. Gamlingar som åker buss på söndagar
vad fan gör dom på bussen???? vart är de på väg? har de ngt syfte med att flänga på bussen fram och tillbaks som brinnande bävrar? det enda jag kan komma på som skulle berättiga en gamling en bussresa är att denne skall handla och inte orkar gå till affären, men ingen utav gamlingarna jag ser på bussen är på väg att handla. hade de varit på väg att handla hade de skramlat. skramlande gamlingar på bussen är alltså okej, visserligen jävligt störande, men de har iaf en någorlunda vettig anledning att vara där. alla andra som bara åker buss för sakens skull har jag inget till övers för. bara komma i ett moln av tonfisklukt och hävda att jag är ung och frisk och borde resa på mej för att de alltid sitter på den platsen. vad fan är det för stil??

jag har dock två olika lösningar på problemet. antingen låter man alla busslinjer gå till ättestupa på söndagar eller så stjäl man alla gamlingar från en buss och sätter dem på en buss som redan är fylld med gamlingar, de kommer då ha ihjäl varandra med sin käppar och proteser medan de tvistar om vem av dem som "alltid har suttit" på respektive plats.

fantombild på hur en gammal man med pengasäck kan se ut.







nu ska jag åka till skövde. är bussen och tåget fulla med gamlingar är det möjligt att jag skriver nästa inlägg från ngn fin sluten anstalt.

peez // dekadent


Kommentarer
Postat av: danwar

Mkt givande inlägg, uppskattade speciellt fantombilden.

2009-09-06 @ 21:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0