Tenta och sånt

Studenternas favorit har äntligen kommit till oss; nu är det tentavecka!

Vilket betyder att jag satt uppe till klockan tre igår, för idag skulle det ju testas vilka kunskaper jag hade i "Fysik för ingenjörer, del 2", vilket inbegrep bl.a. magnetism och kvantfysik. Tentan gick nog okej, men det skiter ju faktiskt alla i. Något jag däremot la märke till var att en städerska (förhoppningsvis) hade skrivit "Tendavecka 17/10-24/10. Låt stå!" på tavlan. Det var typ det roligaste jag hade mellan 8.30-12.10.

Efter tentan tyckte jag och Boork iaf att vi borde ta oss en öl för att skölja ner de gångna besvären och samtidigt börja ladda inför nästa tenta, som är på lördag. Sagt och gjort, och vi begav hos mot Queen. På vägen såg vi en del fina hus som vi tänkte göra om till projekt i framtiden, men tyvärr hade Queen inte öppnat än. Så vi gick vidare mot Biljardpalatset.

 

Som en avstickare måste jag här berätta om vår lördagkväll. Min kväll var restaurangbesök följt av bio, först därefter slöt jag upp med diverse glada sparvar vid Vasa. Hur som helst visste ingen riktigt vart vi skulle gå, och jag var helt oförberedd då jag antog att de andra skulle ha planer uppgjorda när jag nu kom sist. Vi pratade en del fram och tillbaka ("-Queen funkar ju alltid", "-Nja, inte på lördagar, massa drägg där då", "-Jaha, vart fan ska vi då?" osv osv). Till slut presenterar jag den eminenta idén att vi ska till Biljardpalatset, där jag aldrig har varit innan. Jag vet dock vart stället ligger (jag sa Kaserntorget) och sa till de andra att vi skulle dit. Dekadent var ju dekadent som vanligt och hoppade av vagnen för tidigt och tvingade oss andra att gå extra långt, men under mitt lysande ledarskap nådde vi fram till vårt mål och kvällen var därefter öl, ölkannor, biljard, blackjack och sånt skoj.

 

Idag var iaf Biljardpalatset stängt när vi kom dit, så jag åkte hem. På vägen hem såg jag den där glasrutan igen, då jag hade min linjal med mig beslöt jag mig för att mäta rutan den här gången. Det visade sig att den var ganska exakt en kvadrat med sidan 34,8 cm. Sug på det ögonmåttet!

Sen gick jag hemåt, åt kexchoklad på vägen i solsken och mådde finfint. Men nu ska jag läsa lite om tärningsspel.

 

I Spotify just nu:
The Red Jumpsuit Apparatus - You Better Pray

//danwar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0