recept för DIG

Idag lagade jag något väldans smarrigt, inget mindre än makaroner med ost och bacon till. "Men vänta!", tänker ni. "danwar bor ju hemma, varför skulle han laga mat själv?". Jo, idag tyckte min mamma att jag skulle äta fiskgratäng. "Nej", sa jag då. Sen lagade jag min egen mat.

 


Du behöver:

  • En jävla massa makaroner (ett tips är att portionerna som står på sidan av paketet är för små, sånt går ingen på)
  • Färdigstrimlad ost (all annan ost är för loooosers)
  • Minst ett halvt paket bacon, och med det menar jag ett paket

 

Så här gör man:

Koka vattenhelvetet. Typ lagom mycket, med lite salt i. Det ska koka så det sprutar. När vattnet har börjat koka är det lagom att slå på stekpannan. Inte för hög värme, då bränns baconen och blir för salt. Men den måste vara tillräckligt varm för att få krispiga bacon. Ett personligt tips, från mig till dig, är att dela all bacon på hälften (görs fördelaktigt medan den fortfarande är i paketet). Då blir den lagom lång (precis som kråksången). Tre minuter efter att vattnet börjat koka är då snabbmakaronerna färdiga. Ät några stycken så du klarar dig fram till huvudmålet. Nu häller du bort överflödigt vatten och tar på smör (gärna flytande milda) på makaronerna. Sen lägger du dessa på en tallrik, häller på för mycket ost och stoppar in i mikron i 15-20 sek. När du tar ut tallriken därifrån så häller du upp all bacon på en annan tallrik med HUSHÅLLSPAPPER på. Sen kan du lägga baconen bredvid makaronerna. Ät.

 

I Spotify just nu:

Reklam för svininfluensa (eller kanske vaccin av densamma)


//danwar


Kommentarer
Postat av: Shredder

Om jag inte missminner mig totalt bjöd allas vår käre Danwar på detta kulinariska mästerverk en dag då ett par dekadenta killar (som var bakis out of their fucking minds) vaknade upp hos denne. Tror dock att osten saknades men det var legendariskt och minnesvärt till tusen. Om jag inte sagt det förut, från botten av mitt hjärta, tack..

2009-11-01 @ 22:23:43
Postat av: danwar

Detta stämmer till viss del. Dagen du pratar om serverades det klassikern "Spaghetti och Bacon", något mindre spännande men o lika bra en bakisdag. Dock klagade Ninja över att det var för mycket spaghetti, den killen vet ju inte hur man överlever en bakisfylla.

2009-11-02 @ 21:49:04
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0