Bankomatlösa Umeå

Okej. Igår fick jag ett sms av min gode vän Björn, han skulle vända plattor på NH och tyckte jag skulle komma förbi efter karateträningen. Hemma är härliga Göteborg åker vi buss och spårvagn och för att kolla när de går drar man in på vasttrafik.se - Umeås motsvarighet heter tabussen.nu och suger: Den har fel. Ofta. Bussen till campus kom aldrig så jag fick GÅ till campus, där NH är beläget. När jag nådde bankomaten fick jag förklarat för mig att den inte spottade ut några pengar, så jag ringde Madman för att undersöka var närmsta bankomat låg. I Umeå är det brist på bankomater men vid sjukhuset skulle det tydligen finnas en. Sjukhuset OCH akutmottagning var låst och jag fick inte komma in. Jag gick tillbaka och fick reda på att det fanns en bankomat vid ICA, men den var stängd nu, likaså den vid Ålidhem centrum. Alla bankomater är stängda. Pissliv. På NH tar de inte kort, bara kalla cash. Björn berättar att det är gratis inträde, så jag kommer in hur som helst. Andreas kommer och möter mig vid den ofungerande bankomaten, som han tagit ut pengar från tidigare. Han berättar att man måste vara bestämd, stoppar in sitt kort och trycker stenhårt på knapparna. Han får ut en hundring. Jag försker mig på samma teknik men misslyckas, men bestämde mig för att testa igen. Den här gången slog jag till maskinen så hårt jag kunde, och fick min hundring. Sen drack jag pilsner på NH och dansade till Björns grymma musik.

Efteråt fick jag reda på att det finns en bankomat vid IKSU, cirka två minuter gång från NH. Fyfan.

I lägenheten just nu:
Musikskapande

Ninja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0