Skola och sånt

Idag var jag i skolan, det händer ibland. Första föreläsningen var riktigt intressant, handlade om banker som går i konkurs. Dessvärre fick jag reda på att jag och Boork ska hålla en 20-minuters föreläsning på fredag om Nick Leeson och Barings Bank. Jag har rätt bra koll på det, men vi hade inte planerat att vara färdiga förrän nästa fredag. Visade sig att läraren vart schysst och flyttat några dit som varit sjuka, vilket gjort att vi ska göra vårt tidigare. Och vi fick igår reda på att den tredje medlemmen i gruppen hoppat av kursen. Kul bananer.

 

Sen hade vi iaf Reflektionsdag 13:15-17:00. "Vafan, du går väl inte på någon pundarlinje?", var min mors pojkväns kommentar när jag berättade om det. Och ja, det var väl ungefär vad jag tänkte när jag fick reda att vi skulle ha det också.

Det var iaf en ganska schysst föreläsning. Handlade om att arbeta effektivt i grupp, var bra skit. Jag och Boork fick också några goda skratt, som t.ex. när föreläsaren sa: "Ja, för ni ska ju lägga ner ca 50 timmar i veckan på skolan. Ni läser ju 10-veckorskurser, som ska vara fulltid, på 8 veckor." Jag och Boork lägger väl ner 50 timmar på två veckor om vi känner oss ambitiösa. Ihop då.

 

Just nu är det ganska okej, rätt trött efter dagen bara. Blir ännu tröttare när jag tänker på att jag måste skriva färdigt presentationen imorgon, onsdag. Onsdag, dvs min lediga dag. Sånt gör en arg.

Men sen tänker man på att vissa har det värre, t.ex. Ninja. Haha, den killen har det inte lätt alltså :)


I Spotify just nu:

Justin Timberlake - My Love (japp, that's the shit)

 

//danwar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0