Premiär och Baconfeber

 

Visst känner vi alla till Darwins ord ”survival of the fittest”. Åt helvete med det säger jag. Darwin hade nog inte följande i tankarna när han myntade ett uttryck som verkar stämma överallt förutom i fallet om människan. Fittest innebär numera att man ska orka gå och ta en spruta för att hålla en viss influensa borta från att infestera ens arma, vackra och relativt sårbara kropp. Gör man inte det slutar man, enligt massmedia och andra, face down i en grav som ingen kommer att besöka. Att du hamnar i skärselden och saker går allmänt åt helvete är andra saker jag tror jag har läst någonstans bland alla rubriker om död, förruttnelse, dekadans, och fanstyg. Därför är jag glad över att idag kunna kungöra att undertecknad faktiskt ställde sig till den fittiga samlingen idag och kröp iväg till vårdcentralen samtidigt som jag tänkte på skärselden och fanstyget jag nu skulle slippa.

 

Väl på vårdcentralshelvetet skickade folket runt oss lite och bad oss vänta på olika ställen, inte kul för någon som är spruträdd och totalt har tappat förtroendet för den svenska sjukvården.. Känner hur pulsen sakta går upp. Förståndet säger att allt löser sig och att det inte är några problem, men det osäkra barnet i mig säger att kanylen är stor som en fogspruta, som ska injiceras.. i ögat. Paniken kommer inte krypandes, nej, den löper som Michael Johnson (den tiden han var snabb) åt mitt håll och paniken är total.. Men just som jag tänker gå öppnar sig en dörr.. En kvinna i vit rock pekar åt mitt håll och säger ”vill du dö så har du kommit rätt och välkommen in”. Osäker på om jag hört rätt eller om min hjärna fuckar med mig låtsas jag som ingenting. The Oz som var med mig reser sig dock upp och går in, hon säger att hon vill ha med mig in. Detta är en cover-up, hon vet mycket väl att det är jag som vill hålla någon i handen, inte hon (Hon kanske inte vill behöva skämmas över löjliga lilla mig). Hur som helst, juste tänker jag samtidigt som jag med stor försiktighet närmar mig rummet i vilket jag ska möta mig skapare..

 

Det var inte ett dugg farligt, fick en puss av den söta The Oz samtidigt som jag fick den pyttelilla sprutan och det var över på 2 röda. Min skapare fick jag inte träffa tyvärr, hade vart kul att säga hej till honom/henne, men icke.

 

Var inte riktigt så rädd som det verkar men jag försöker säga att det är okej att vara rädd för saker på sjukhus eller vårdcentraler för att det är onaturliga saker som händer där. Folk som kommer tillbaka från det döda och dylikt. Vi vill inte fucka för mycket med allas våra kära Darwin. Han hade några vettiga iakttagelser som jag tycker att vi ska följa eller åtminstone respektera.. så länge vi inte dör..

 

Idag är det premiär för Shredder på blogen också.

I spotify just nu:
Alex smoke - Persona (kommentar: Sjukt enformig låt)
//Shredder

Kommentarer
Postat av: Madman

Shit, en fogspruta i ögat. Det lät inte safe, inte!

2009-11-19 @ 10:03:39
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Kuma

Dekadansen är TS superdans.

2009-11-19 @ 11:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0