Najs lägenhet och kallt hus

I torsdags var jag på lägenhetsvisning. Självklart hade jag med mig Boork för att hålla vår bögstatus uppe, något som jag tror lyckades rätt bra. Lägenheten var riktigt fin, bra med plats, bra läge och en alldeles lagom klädkammare där vår egen lilla dekadent kan sussa sött.

 

Igår träffades vi några stycken. Vi var på Queen först, där det var förvånansvärt lite människor för en lördag. Gillar dock inte folket som är där på helgerna, vilket kanske har nämnt tidigare, så vi tog oss vidare till Biljardpalatset. Körde Blackjack och fylle-biljard, det var riktigt kul. Efter en ölkanna är det mycket roligare att spela biljard, man blir så förvånad när man faktiskt träffar någonting. När vi betalat hade jag och Boork en halv kanna öl kvar. De andra sa att de skulle vänta utanför, men vi tog tid på oss och blev ensamma kvar. Vi fick sen för oss att vi skulle ta oss ut till Boorks hus och kolla vad som fanns kvar i vinkällaren där. Det visade sig att det fanns gott vin kvar, så vi körde på det och Nakna Pistolen, bra grejer.

 

När jag skulle gå och lägga mig så upptäckte jag att huset var förjävla kallt. Tydligen blir det kallt om man inte har värmen på och det är kallt ute, riktigt dumt. Hade dock ingen lust att ligga och frysa, så jag letade fram ett portabelt element som jag pluggade in. Funderade över om jag verkligen kunde hantera sånt mitt i fyllan, men jag beslutade mig för att en god natts sömn övervägde den ganska kraftiga brandrisken.

På morgonen var Boork förvånad över att det var så varmt i mitt rum, han hade ju legat och frusit hela natten. Haha, sopa. Jag gick hem från Boork och lyssnade på Older Chests, bra grejer där.

 

Imorse kom fru Kuma hem också. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Fru Kuma är trevlig, men min erfarenhet säger mig att folk får mindre tid för mig och dumheter när deras respektive är tillgängliga. Kuma är iofs en av de som är bättre på att hantera sånt här, han tofflar ju inte ner sig som Boork iaf. Det blir nog bra.

 

I Spotify just nu:

The Shins - A Comet Appears


//danwar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0