Min bok och en trasig rygg.

Igår var jag hos naprapaten för att få massage. Han inledde sessionen med att utbrista något i stil med "Jävlar vad sned du var!" och syftade på min ryggrad. Jag har en ryggskada från mina tappra dagar som otroligt seriös idrottare. Jag är inte så sned, men det blev ivf en undersökning av min rygg. Som jag tidigare visste så fick jag reda på att jag har lite coola nervskador och sånt men inga direkt nyheter. Tidigare har jag fått höra att det fanns en chans att det var en sprucken ryggkota som var orsaken till eländet. Min naprapat skrattade rått åt det, och hävdade bestämt att så inte var fallet - utan att det med största säkerhet var ett diskrelaterat problem och det vore väldigt underligt om det inte var diskbråck. Tjugo år och diskbråck - Jag är en gammal man. Det blev ingen massage utan bara en grundlig undersökning av min ryggrad. Naprapaten blev lite ställd när jag berättade att jag gått runt med skadan i två år, och att det gör skitont. Vanligtvis går de flesta diskbråck bort efter 12-14 månader om man har ta det lugna gatan. Trippelsparvar har inte riktigt den förmågan. Jag blev ordinerad en lång kur antiinflamatoriska (upp till sju månader, woho), att sluta med karaten och börja rehab. Jag har ständigt levt enligt "rehab is for quitters" men jag känner att min rygg är rätt bra att ha, så jag skall nog börja lyssna på farbror doktorn. Det betyder; Akupunktur på torsdag (eftersom många muskler i rygg, röv och ben tagit lite skit), gå till den riktiga farbror doktorn och få knark, uppehåll från karaten och lite coola rehabövningar. Tjugo år och min kropp håller redan på att trilla isär. Sjysst.

Idag fick jag det första exemplaret av min bok (som finns att köpa på www.vulkan.se - den heter Äta småsten, spotta tänder. Den såg ut som skit. Omslaget var fint, det är ju jag på bilden, men inlagan var helt snedknullad. Synd. Det bidrog till att jag suttit och redigerat om hela skiten, fått konvertera filer hit och dit och tillslut laddat upp en ny inlaga som verkar se jävligt perfekt ut.

Just nu:
Inget alls! Varken spotify eller bristol stool scale.

Ninja

Kommentarer
Postat av: Shredder

har du inte ens bääsat lite idag?:(

2009-11-24 @ 17:14:22
Postat av: Max/Ninja

nope. eller nu har jag det.

en type 2 i ishallen.

2009-11-24 @ 19:31:21
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: danwar

bristol stool scale? låter som namnet på "lägenhetsbandet"?

2009-11-24 @ 21:46:51
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Max/Ninja

nejdå! lägenhetsbandet heter ju oozing pus.

läste du inte inlägget om bristol stool scale?

awesomeness right there.

2009-11-24 @ 23:45:22
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0