Lite om igår (lördag alltså) i listform

Lördagen var en fin dag. Det var inte bara en lördag, som vanligtvis är en fin dag, utan en extra fin lördag. Här är några fakta som konstaterades under lördagen:

  • Alla vet att ingen kan hålla tiden, så ge fan i att tro det
  • Christian lagar god mat
  • Jag och dekadent är snygga i kavaj (och utan kavaj, för den delen)
  • Kuma dricker sällan med måtta
  • lakamies gillar tajta t-shirts
  • båten är inte alls så rolig
  • Amaretto är gott

Här är saker jag ångrar under lördagen:

  • Jag litade på en bedrucken Kuma som kollade busstider
  • Jag lät en bedrucken Kuma använda min kropp som trumset. Han använde trumpinnar.
  • Jag åt ingen kebab
  • Jag hade inte särskilt roligt skägg

Det här med att Kuma skulle kolla busstiden var ju sådär. Det var alltså när vi skulle från Opooa in till stan, Kuma sa att bussen gick 22.47 (eller kanske 49), detta var bra för vi kunde hinna till Berså medans det var gratis. Det visade sig att bussen gick 22.42, vilket gjorde att vi missade den och kom till stan för sent. Trots att detta gjorde att jag hann upptäcka en busskur, som egentligen inte var en busskur, så var det ovärt att spendera så mycket tid på busshållplatsen. Bl.a. drog Kuma mig i skägget. OSKÖNT.

 

Tänkte också dra upp en lista med roliga citat från kvällen, men kommer bara ihåg ett så det blir knappt en lista. Drar det i punktform ändå:

  • dekadent frågade Malenurse om det verkligen var kosher, med tanke på hans vegetarian-diet, att han sög kuk


Det var överlag en bra kväll. En till sak som var dålig var att Nillon lyckades få en snefylla, han drack typ ett par öl. Den killen är verkligen påväg utför.

Idag mår jag rätt bra. Har ont i en fot, vilket är konstigt då vi knappt dansade, och i en armbåge där Kuma spelat trummor. Är fett nöjd med att jag slapp städa.

 

I Spotify just nu:
Kent
- Mannen i den vita hatten (16 år senare)

//danwar

 


Kommentarer
Postat av: Opooa

Trodde vi gick under pseudonymer här. Hur hade du tänkt dig att jag skulle kunna gå säker på stan när du sprider mitt namn på det där viset?

2009-11-16 @ 17:16:48
Postat av: danwar

jaja, missade ju bara dig på ett ställe. redigera om du vill :P

2009-11-16 @ 19:56:41
URL: http://trippelsparv.blogg.se/
Postat av: Kuma

Ja vad säger man, det enda måttet är övermått.

2009-11-17 @ 00:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0