Igår kom intresseklubben hit!

Intresseklubben antecknar! Jag trodde bara det var en myt, men intresseklubben som anteckningar finns verkligen på riktigt. Igårkväll ringde det på dörren till vår lägenhet i Umeå, och jag kollade ut genom kikhålet för att se vem det var. Det var två kvinnor och en av dem hade ett JÄTTESTORT anteckningsblock. Jag tänkte, shit - det måste vara intresseklubben! så jag öpnade dörren, och det var faktiskt intresseklubben. Jag blev helt ställd. De var intresserade av många olika saker; Om vårt kök var bra, om det var stopp i avloppet eller om det förekom oljud i lägenheten. Till vardags ägnar vi oss att svära över att det är stopp i badkaret, hata våra väggar och skriva smädande blogginlägg om allt oljud och borrande på oskäliga tider, men när det kommer två auktoritära figurer blir jag som en pojkscout. Ingen vrede alls. "Städningen i korridor och hiss fungerar utmärkt, tack. Badkaret töms på vatten lite långsamt, så det svämmar över i badrummet, men det är ingen fara. Lite slagborr innan gryningen har väl ingen dött av, he he."

Så fort de tackat för sig och lämnat vår dörr blir jag förbannad. När jag står och borstar tänderna kan man höra hur grannarna sitter och skiter, hissen ser ut som en jävla svinstia och korridoren är aldrig ren. Vårt jävla badkar fungerar inte och tsunamiar ner hela våningen om vi skulle våga oss på att försöka. Tapeterna är skitfula och det är hål i väggarna. Men jag är inte bitter.

I Spotify just nu:
The Almost
- Southern Weather

ninja


Kommentarer
Postat av: jay-boy

hahahaha tsunamiar. är det fransojs eller?

2009-11-13 @ 14:35:34
Postat av: Max/Ninja

givetvis!

2009-11-13 @ 14:54:44
URL: http://trippelsparv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0