En fin torsdag, en stolt lördag

Jag, Boork och Kuma tänkte lira lite TV-spel igår, så vi samlades hemma hos mig. Väl här upptäcker vi, till vårt grova missnöje, att alla mina TV-spel är hemma hos min mor, och det är typ långt. Efter lite snack kom vi fram till att det nog skulle bli bäst om Boork och Kuma stannade hos mig och kollade American Dad medans jag cyklade hem till Boork för att hämta hans XC90 för att sedan hämta de två krusbären hemma hos mig. Gick rätt fort, jag cyklar som jag kör bil nämligen. Som en biltjuv, alltså.

Det är ungefär här berättelsen skulle spårat ur ordentligt om dekadent varit hemma. Det hade bara behövts en gnista och hela kvällen hade gått åt helvete, men det var lugnt ändå.

Vi åkte sedan för att inhandla thaimat och Dr Oetkers, i bilen var alla ghetto och livet var bra. Ett tag hade jag hoodtröja och bandana, det blev nästan för mycket.

Ett par pizzor, TV-spel och lite vin senare kände vi att det var dags för aktivitetbyte och tänkte ta oss ner till Kumas. Boorks hus är på ett högt berg och Kumas hus är nedanför. De andra gick. Jag körde kamikaze-off-road i skogen på grusvägar. Var nära några träd, men nöjde mig med lite smärtor i pungtrakten.

Hemma hos Kuma blev det mer vin och Risk. Jag slog tärningar som aldrig förr, och plockade Oceanien och SA redan första rundan. Då var Kuma tvungen att omlokalisera till Europa och redan då kände jag att spelet var mitt.

 

Efter Risket var så Kuma och Boork sugna på att dra in till stan, eftersom de faktiskt bor där nu. Jag var dock halvsugen, var grymt sliten och hade på mig en äcklig t-shirt och träningsbyxor. Efter viss övertalning och en ombyte senare (fick låna Kumas kläder från typ -04, de passade, visste inte att han någonsin varit smal...) var jag också skittaggad, och bussen mot stan var vår nya vän.

 

Det blev Queen, otippat. Var en lugn och skön kväll där, och lyckades dra till mig 400 kr på blackjack. När vi drog oss hemåt skulle jag sova hos Boork, den killen är sjukt homofobisk. I sängen la han kuddar mellan oss, den stackarn var riktigt rädd.

 

Jag och Boork spacade järnet i skolan idag. Vi halvsov igenom marknadsföringen och var knappt vid medvetande under gruppmötet. Under finansiell risk målade vi båtar, min var snabbast. Jag antecknade dock några väl valda citat från föreläsningen, som hette The mixed binomial model inspired by the Merton Model.


"Den brownska rörelsen betecknas här med W pga en kille som hette Norbert Wiener... ehh... han dog i Stockholm på 60-talet, men var amerikan. Ehh... han var... ganska smart, hehe."

"Jag vet att de första tio slidesen är ganska tunga, men de är... jävligt viktiga om ni ska jobba med det, hehe."

En tredjedel genom föreläsningen: "Ja! Bra! Nu är vi färdiga, nu kan vi gå hem. Nja, inte riktigt."

Dags för rast: "Så, nu kan ni ta en kaffe och bara "Åh, vad vackert detta är!", haha."

Mot slutet av föreläsningen: "Och nu har vi kommit JÄVLIGT långt... nu har vi kommit JÄVLIGT långt i livet."

Föreläsaren lyckades också, genom någon konstig avstickare, komma in på när de tog bort kokaininnehållet i Coca-Cola och undermedveten reklam. Som alltså var riktigt långt från ämnet. Skön kille.

 

Jag är fortfarande ruskigt trött efter igår, ha det.

 

EDIT: Glömde nämna varför lördagen ska bli stolt; det kommer att ske ett nästan komplett sparvmöte inte alltför långt från stan. Ett fint tillfälle.

 

//danwar


Kommentarer
Postat av: Opooa

Bra skit.

2009-11-13 @ 22:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0