Busschaufförer

I Skövde finns det bussar.
Ja tro det eller ej men det finns faktiskt lokal bussar här i stan. Och då jag har min bostad placerad såpass långt utanför stan (3,5km) så tar jag bussen lite då och då. Roligt är att folk i Skövde tycker att jag bor helt åt helvete, alltså 3,5 km från stan.

Hursom så har busschaufförerna en dåliga vana att byta skift på den hållplatsen som jag åker ifrån när jag ska hem och det är här som det konstiga börjar.

1: Den busschauffören som kör in på hållplatsen och släpper av allt folk på bussen.

2: Vi som ska med bussen går fram och väntar på att bli insläppta

3: Busschauffören packar ihop sina saker inne i bussen (vi står utanför och väntar)

4: Jag tycker att detta suger och går bakåt för att gå på där

5: Den nya busschauffören ska kliva på där bak för att byta plats med den gamla

6: Jag kliver på bussen och stämplar och sätter mig ner

7: Den ny busschuffören ber mig gå av bussen för att han måste fixa lite med alla nya saker och bla bla bla

8: Jag säger att det är väl onödigt att jag ska gå av bussen för att sedan gå på igen, när det är tillåtet att gå på
bussen vart man vill förutsatt att man stämplar (vilket han såg att jag gjorde).

9: Han fortsätter att tja och säger att mitt kort inte har registrerats bla bla så jag orkar inte med honom längre och går av.

10: Jag går på bussen igen sista med alla andra svenskar som så fint köar.

11: Kliver på bussen och tittar symboliskt bort ifrån chauffören och stämplar mitt kort, då piper det och står redan registrerat, snabbtänkt som man är så frågar jag vad han sysslar med som säger att jag ska gå av bussen för att sedan gå på igen.

12: Han börjar babla om att jag inte ska lägga mig i sådant som jag inte kan

13: Jag konstaterar att vara busschaufför kan inte vara roligt när man inte har koll på tekniken kring sitt jobb och att det enda roliga man har under dagen är att säga åt en 21 åring att gå av bussen för att sedan se honom gå på bussen igen och äga upp honom ang hans eget jobb.

Jag ringde, när jag kom hem, till västtrafik och klagade hon i telefonen höll med mig men jag vete fan vad det hjälper.

Spotify just nu:
Maskinen - Bränner

/Malenurse

Kommentarer
Postat av: Opooa

Att busschaufförer är små svin är en naturlag. Sannolikeheten att västtrafik lyckas upphäva tyngdkraften är förmodligen större.

2009-11-28 @ 15:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0