Att åka buss med Västtrafik

Det är något speciellt att åka buss med Västtrafik (Häst-trafik, Präst-trafik, Pest-trafik, Sämst-trafik m.m.). Nu under höst/vintertiden är det ganska kallt ute och då tanker man ofta fan va gött nu ska jag få komma in på bussen och värma mig lite innan jag går av igen. Men då har inte hjärnan reflekterat över att du åker buss med Västtrafik (Häst-trafik, Präst-trafik, Pest-trafik, Sämst-trafik m.m.) dvs hjärnan har glömt att på västtrafiks bussar är det antigen för varm eller för jätte varm.
Idag var det för varmt, på tok för varmt. När man gick in i bussen kännde jag hur en vägg av värme slog mig i ansiktet och luften var torr som fan. Den stora frågan är nu då varför i helvete detta inte går att lösa?

Västtrafiks bussar på vintern = för varma
Västrafiks bussar på sommaren = för varma

Nu tänker alla ni på nordpolen som läser våran blogg att vafan klaga inte på lite för mycket värme, men till er säger jag fan att jag ska klaga och detta med bakning av följande ekvation:

Buss + Värme = torr luft
Torr luft = förjävla jobbigt att andas

/Malenurse

MyTunes ger mig:

M.I.A - Paper Planes

Kommentarer
Postat av: amanda

eller som jag råkade skriva en gång när jag skulle till reseplaneraren ;västtragik

2009-11-10 @ 22:48:36
URL: http://popdjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0