Måndagspingis

Ett frekvent tema på måndagar är som bekant pingis. Detta upplevde vi senast igår.

dekadent kom hem till mig ganska tidigt, där vi delade på ett par öl. En stund senare befann vi oss på gungorna i Vasaparken där vi delade på ett par öl. Någon kvart senare kom även Boork och Edvin, och vi delade på ett par öl. Men sen tyckte vi att det var lite dåligt med pingis, så vi begav oss strax till Pustervik. Vid Järntorget mötte vi också som bestämt Nillon, som förövrigt mest går under namnet Norling nu för tiden. Väl inne på Pustervik upptäckte vi, trots att klockan var över nio, att Pingisklubben inte hade öppnat än, så vi fördrev tiden med lite öl. Snart slog dock portarna upp och vi sprang glada i hågen upp till övervåningen och hämtade ut våra rack.

Några rundor pingis, ett par öl, en tjejdrink, en shot, några rundor Tekken och lite annat senare började folk bege sig hemåt, och först var dekadent. Lite senare gick även Boork och Edvin, vilket lämnade mig själv och Nillon ensamma. Vi kollade på fula brudar (det är så jääävla magert utbud, för alla utom Ninja, på Pingisklubben), pratade, drack öl och hade det trevligt ytterliggare någon timma innan vi kände att det var dags att gå hem, Nillon skulle också hem till mig då hans sista buss dragit förbi lite tidigare.

Väl ute vid hållplatsen ser vi att de små siffrorna som visar när 11an ska gå inte är några andra än "22", och valet var då självklart. Kebab!

Efter en lugn spårvagnsfärd kunde vi så äntligen kliva innanför min dörr. Jag hade tvättat under dagen, så vi fick bädda innan vi kunde sova. Och så var Nillon sjukt sugen på Pärlor av Kent, om jag inte missminner mig, så det blev lite sånt också.
Kan också nämna att Nillon helt klart är minst trevligt på morgonen, han slog mig och slängde bollar och klockor på mig innan jag gick upp. Samtidigt som han gnällde över att han var trött.


En mycket klart godkänd måndag. Det enda som fattades var väl egentligen snygga tjejer och fler sparvar. Men det löser vi en annan dag!

Peace out
//danwar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0