dekadent spontanflyr till danmark


jag har alltid haft svårt att planera saker i förväg. att inte riktigt veta vad som kommer hända är ju hälften av upplevelsen, men den här helgen gick det nästan till överdrift. när jag i fredags kom hem från stan, där jag och danwar suttit i solen vid skansen och druckit öl och käkat gifflar, bestämde jag mig för att göra lite pasta och köttfärssås. precis lagom till att maten står klar ringer min telefon. 20 minuter senare susar jag förbi frillesås i hastigheter way över det tillåtna. ytterligare 20 minuter senare står jag på en donk i varberg och försöker förklara vad "solero" är medan jag väntar på mitt köttfärssås-substitut. 20 min efter det sitter jag i ett skramligt privatplan mitt ute i kattegatt med en pudel i knät. 30 min efter det ligger jag i 72 km/h på en trimmad moppe i världens nordligaste öken (utan hjälm och med kryp i ögonen). 40 min efter det sitter jag och spelar yatsy med en ammande kvinna (jag kunde aldrig hitta ngt tryggt ställe att fasta blicken, det va därför jag förlorade). sen såg jag på dödligt vapen och försökte därefter somna trots jonis snarkningar och sporadiska sömnpraterier. följande dag bestod av ungefär samma aktiviteter, moppe yatsy och dödligt vapen, men med det lilla tillägget att vi la ett tak på ett poolhus också. innan vi flög hem idag hann vi också med lite moppekörning, den här gången var mopparna dessutom fullastade med jord, vilket inte gjorde det säkrare direkt (som tur är bor det typ bara 200 pers på ön, så chansen att jag skulle krocka va inte så stor). när vi flugit hem släppte jonis slutligen av mej i kullavik innan han fortsatte till västerås, och jag hälsade på anna i tio min. som vanligt gjorde det lilla mötet mej helt labil och jag blev därför överlycklig när jag kom hem och hittade 3 öl och min feta portion med köttfärssås =)

dock hade (till min stora besvikelse) maten kallnat, men man kan ju inte få allt..

pusshaj / dekadent 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0